Nowy tiguan zastępuje model, który po wprowadzeniu na rynek w 2007 roku w Niemczech, stał się natychmiast liderem na rynku małych SUVów i pozycji tej nigdy nie utracił. Tiguan jest jednym z najpopularniejszych Volkswagenów także w innych regionach świata. Największymi rynkami dla tego modelu są Europa, Rosja, USA, Chiny, Brazylia i Australia. Łącznie od jesieni 2007 roku sprzedanych zostało ponad 600 tys. tiguanów.

"Tiguan w Polsce cieszy się dużą popularnością. Tylko w ubiegłym roku sprzedaliśmy ponad 2100 sztuk. Klienci najczęściej wybierali najlepiej wyposażoną wersję Sport&Style w połączeniu z silnikami TDI. Wprowadzając nowego tiguana na polski rynek jesteśmy pełni optymizmu. Nowoczesna stylistyka, poszerzona gama nowoczesnych silników, czy innowacyjne systemy wspierające kierowcę, to tylko część udoskonalonej oferty. Szczególną uwagę warto zwrócić na kolejną, czwartą wersję wyposażenia track&style, która łączy prestiż i komfort wersji sport&style z cechami terenowymi track&field. Dziś rozpoczęliśmy przedsprzedaż, wiec Klienci już mogą składać zamówienia. Pierwsze samochody trafią do salonów jeszcze pod koniec tego miesiąca." - powiedział Marek Ćwiek, kierownik działu produktu marki Volkswagen w Kulczyk Tradex.

Nowy VW nawiązuje stylistyką do dużego touarega. Jak zapewniają ludzie z VW - tiguan jako jedyny samochód w swojej klasie - może być zamawiany w wersji przeznaczonej przede wszystkim do poruszania się po utwardzonych drogach lub w wersji specjalnie dostosowanej do jazdy po bezdrożach. Oba modele różnią się przednią częścią nadwozia ("Onroad" - kąt natarcia 18 stopni, "Offroad" - kąt natarcia 28 stopni).


Na pokładzie pojawił się zestaw nowych dodatków - na liście mamy m.in. system rozpoznający zmęczenie (seryjny w Sport&Style oraz Track&Style), systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami - Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory bi-ksenonowe) oraz system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist. Nowością jest także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS.

W Europie Tiguan jest oferowany z siedmioma silnikami o mocy od 110 do 210 KM. Trzy z siedmiu silników są nowością w ofercie. Cztery jednostki benzynowe (TSI o pojemności 1,4 do 2,0 litrów) rozwijają moc między 122 KM a 210 KM.

Turbodiesle TDI produkują od 110 KM do 170 KM. Do nowego VW jest dostępna jako opcja 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).

Wszystkie Tiguany w wersji BlueMotion posiadają systemy start&stop i tryb rekuperacji. Zdaniem inżynierów VW dzięki temu nawet z napędem na wszystkie koła tiguan 2.0 TDI 4MOTION BlueMotion o mocy 140 KM zużywa 5,8 l/100 km! SUV z Wolfsburga z tym silnikiem dostępny jest także z napędem na przednie koła, wtedy zużycie paliwa zmniejsza się do 5,3 l/100 km.

Podstawowa wersja Trend&Fun (1,4 TSI/122 KM) dostępna jest od 89 990 zł. Najtańszy model z silnikiem 2,0 TDI/110 KM kosztuje od 95 990 zł.