W efekcie, po Dacii i Volvo, Chevrolet to trzecia notująca najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży marka. Szefowie firmy idą za ciosem. – Chcemy utrzymać tempo wzrostu. Dlatego wprowadziliśmy właśnie nowe, niższe ceny naszych najpopularniejszych modeli – mówi Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevroleta Poland.

Reklama

Przykładowo jeden z najchętniej kupowanych modeli Chevroleta w naszym kraju – Spark – można mieć już od 26,9 tys. zł – o 4,8 tys. zł taniej niż do tej pory. O 4,5 – 5 tys. zł w dół poleciała też cena Aveo.

Inne

– To dobrze zarządzana firma, która otrzymała od producenta prezent w postaci odświeżonej gamy modeli – komentuje Andrzej Halarewicz, szef polskiego oddziału JATO Dynamics, firmy monitorującej krajowy rynek motoryzacyjny.

Reklama

W 2011 r. Chevrolet zapowiedział i systematycznie wprowadza na rynek siedem nowych samochodów: rodzinnego vana Orlando, nową terenówkę Captivę, Corvettę Grand Sport coupé, nowego Aveo w wersji pięcio- i czterodrzwiowej oraz Cruze w wersji pięciodrzwiowej, Camaro w wersjach coupé i kabriolet oraz elektrycznego Volta.

Żelazny twierdzi, że rynek dobrze przyjął nową ofertę. Przykładowo sprzedaż Sparka zwiększyła się w pierwszych sześciu miesiącach tego roku aż o 71 proc. Obecnie jest to drugi, najchętniej kupowany model Chevroleta w Polsce. Inne auta z jego stajni wypadają tylko nieco gorzej. Najpopularniejszy Aveo odnotował w dopiero co zakończonym półroczu 54-proc. wzrost sprzedaży – podaje Chevrolet Poland.



Inne
Reklama

Ten model będzie nadal kołem napędowym sprzedaży marki. Ze słów Żelaznego wynika, że Aveo ma takie wzięcie w naszym kraju, że do końca roku wraz z nową wersją, która właśnie trafia do salonów, będzie u nas oferowana również poprzednia. Importer liczy też na nową wersję Cruze sedan, który ma szansę dogonić Sparka. Ten drugi stanowi obecnie 19 proc. wszystkich sprzedanych przez firmę aut – Cruze sedan zaś 15 proc. Ale już w wakacje do salonów ma trafić wersja hatchback. – Dzięki temu jeszcze mocniej będziemy mogli walczyć w najbardziej popularnym w Polsce segmencie kompaktów – mówi Żelazny.

Jednak pojedynek na tym polu jest znacznie trudniejszy. Tu niepodzielnie rządzą Opel Astra i Ford Focus. Ten ostatni sprzedaje się w naszym kraju tak dobrze, że w czerwcu wywindował sprzedaż amerykańskiej marki na trzecie miejsce w rankingu. Ford ustępuje teraz tylko Skodzie i Oplowi. Jednak eksperci uważają, że atutem Chevroleta na rynku jest jego konkurencyjna cena i relatywnie wysoka jakość.

Inne