Lato, słońce, bezchmurne niebo - na taka pogodę najlepszy jest kabriolet. Razem z ekspertami otomoto.pl sprawdzamy czy rzeczywiście tak niewiele osób stać na własne auto ze składanym dachem…

Reklama

Kabriolet to znany i prestiżowy rodzaj nadwozia. Często kojarzy się nam z filmowymi obrazkami z Kalifornii albo nadmorskimi kurortami i kasynami francuskiej Riwiery.

Jednak kabriolety coraz częściej stają się elementem krajobrazu również polskich miast. Okazuje się, że kupno własnego kabrioletu, nie musi wiązać się z dużym wydatkiem. Interesujące oferty sprzedaży tego typu samochodów można znaleźć na rynku wtórnym, na internetowych giełdach motoryzacyjnych. Oto kilka modeli wartych uwagi…

Zgrabna dwuosobówka
Ciekawą propozycją dla osób, szukających zgrabnego i zwinnego samochodu, którym łatwo zaparkować w miejskiej dżungli, jest Peugeot 206 CC. Mały Francuz, chociaż jest uważany za "damskie" auto, z pewnością przypadnie do gustu także panom. Szczególnie, że pod maską można znaleźć 140-konny benzynowy silnik, który bardzo dobrze radzi sobie z lekkim samochodem. Komfort użytkowania zapewni dobre wyposażenie, jak np. skórzana tapicerka czy wysokiej jakości sprzęt audio. Samochód dobrze spisze się także poza miastem, a gdy złapie nas deszcz, sytuację uratuje rozkładany w krótkim czasie twardy dach. W serwisie otoMoto.pl znajdziemy różne wersje tego samochodu, także z oszczędnym silnikiem diesla, a ceny kilkuletnich egzemplarzy zaczynają się już od około 15-16 tys. zł.

Reklama
Inne



Inne

Legendarny sportowiec w zasięgu ręki
Mazda MX-5 jest swojego rodzaju legendą. To samochód bez kompromisów - dobrze wyglądający, z bardzo lekkim nadwoziem i sportowym zawieszeniem oraz napędem na tylną oś. Silniki, choć nie są ogromne, to z łatwością radzą sobie z samochodem, jednocześnie zadowalając się rozsądnymi ilościami paliwa. Mazda znana jest także ze swojej bezawaryjności - jak mówią fachowcy, "w tym samochodzie nie ma się co zepsuć". Rozsądne są także ceny - trzeba pamiętać, że samochód jest produkowany już od początku lat 90., najpierw wyłącznie z miękkim dachem, a od kilu lat także z "hard-topem". Stąd najtańsze MX-5 w dobrym stanie można znaleźć w serwisie otoMoto.pl za kilka-kilkanaście tysięcy złotych, ale można też upolować prawie nową sztukę, których ceny wahają się pomiędzy 90-100 tys. zł.

Inne / HildebrandtLorenz
Reklama



Czteroosobowe cabrio także dla Kowalskiego
Duży i komfortowy kabriolet można znaleźć w naprawdę rozsądnej cenie. Przykładem jest wyszukany na otoMoto.pl Renault Megane CC. Pięcioletni, dobrze wyposażony samochód ze 130-konnym, oszczędnym a jednocześnie dynamicznym silnikiem diesla, kosztuje mniej niż 30 tys. zł. I jest w czym wybierać. Przyciągającą oko sylwetkę czarnego samochodu podkreślają duże aluminiowe felgi, podróż umilić mogą wygodne, skórzane fotele i najciekawsze - nawet padający deszcz nie przeszkodzi nam w spoglądaniu w niebo - w znalezionym przez nas egzemplarzu, składany twardy dach jest w dużej części przeszklony. A jeśli ktoś nie lubi wysokoprężnych silników, z łatwością można znaleźć wersję benzynową. Takim samochodem komfortowo można poruszać się na co dzień, a także zabrać rodzinę na wakacje.

Inne

Znakomite prowadzenie w wersji cabrio
BMW to samochody, które słyną z tego, że doskonale się je prowadzi. Stosowany w prawie wszystkich modelach seryjny napęd na tylną oś, legendarnie precyzyjny układ sterowniczy i dynamiczne jednostki napędowe sprawiają, że pod względem przyjemności jazdy samochody te plasują się zawsze na najwyższych miejscach. W serwisie otoMoto.pl znaleźliśmy wiele ciekawych egzemplarzy BMW serii 3, w różnych wersjach silnikowych i wyposażenia. Możliwości jest wiele, ponieważ samochód ten produkowano w wersji cabrio już w latach 80. Dlatego znajdziemy je w cenie od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. My znaleźliśmy bardzo dobrze wyposażony model z 2005 roku z 230-konnym benzyniakiem pod maską za niecałe 55 tys. zł. Samochód ma praktycznie pełne wyposażenie, włącznie z czekoladową skórzaną tapicerką i pakietem wizualnym wersji M. Bez wysiłku znajdziemy też modele z silnikiem wysokoprężnym, nowsze i starsze, z "miękkim" dachem oraz wersję "hard-top".