Brytyjski zespół techniczny Skody pracował przez kilka miesięcy nad dostosowaniem pojazdu do wymogów przedstawionych przez organizatora Bonneville Speed Week, tj. Southern California Timing Association (SCTA). Dzięki temu, samochód zyskał m.in. wzmocnioną klatkę zabezpieczającą i… spadochron.

Samochód jest fabrycznie nową Octavią RS, która została poddana modyfikacji w celu podniesienia wydajności silnika i zwiększenia jego aerodynamiki. Ponadto zawieszenie samochodu zostało obniżone o prawie 80 mm" - powiedział Pietro Panarisi, z brytyjskiego oddziału Skody.

Samochód jest wyposażony w czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 TSI, ale tradycyjne doładowanie zastąpiono bardziej skomplikowanym urządzeniem, bazującym na częściach firmy Garret. Efekt? Octavia dysponuje mocą 600 KM, co sprawia, że samochód potrzebuje wysokooktanowego paliwa rajdowego (z domieszką metanolu i wody), a nie benzyny bezołowiowej.

"Jeszcze nigdy żadna Skoda nie była tak szybka. Z pewnością będzie to niesamowita gratka dla dziennikarzy, którzy osobiście będą pokonywać barierę prędkości 325 km/h. Cieszę się ogromnie, że polscy dziennikarze będą jedynymi poza Brytyjczykami, którzy zyskają możliwość bicia rekordu tym samochodem na 9 milowej prostej" - powiedział Tomasz Piasny ze Skoda Auto Polska.

Legendarne Bonneville Salt Flats rozciąga się w odległości 90 km na zachód od Salt Lake City i zajmuje około 50 mil kwadratowych północno-zachodniej części stanu Utah. Słone jezioro cieszy się sławą magicznego miejsca wyścigów już od prawie stu lat i każdego roku, w sierpniu, przyciąga wielu kierowców hot rods, roadsterów, motocykli, ciężarówek czy lakesters, którzy konkurują w Światowym Tygodniu Prędkości.