Corvette ZR1 powróciła na najbardziej wymagający niemiecki tor testowy - Nurburgring. Amerykańska maszyna w wydaniu na rok modelowy 2012 pobiła rekord okrążenia osiągając czas 7:19.63 - wyczyn nagrała kamera. Uzyskany czas jest lepszy o ponad sześć sekund od poprzedniego najlepszego wyniku, osiągniętego przez model corvette w 2008 roku.

Reklama

"Testowanie na torze Nurburgring to jedna z najważniejszych wykorzystywanych przez nas metod, którą stosujemy do potwierdzenia niezawodności naszych samochodów na torze o najtrudniejszych warunkach" - powiedział Tadge Juechter, dyrektor linii modelowej i główny inżynier Corvette.

http://www.youtube.com/watch?v=5yKb6iSWc0k

Mierzący 20,8 km i obejmujący około 154 zakrętów tor testowy Nurburgring Nordschleife ("północna pętla") jest powszechnie uznawany za najbardziej wymagającą trasę na świecie. Tak jak w przypadku ostatniego testu corvetty w 2008 roku, samochód poprowadził inżynier modelu corvette, Jim Mero, przy czym był to w 100 proc. model produkcyjny, bez żadnych modyfikacji. Test ten miał sprawdzić nowe rozwiązania, które wejdą do produkcji latem tego roku dla roku modelowego 2012.

Reklama

Jak zaznaczają inżynierowie lepsze osiągi corvette z roku modelowego 2012 to także zasługa nowych, oferowanych opcjonalnie opon Michelin Pilot Sport Cup Zero Pressure, które są dostępne dla dwóch modeli o najwyższych osiągach - w wersji lekkiej dla Z06 o mocy 505 KM oraz w wersji dla maksymalnych osiągów dla ZR1 o mocy 638 KM.

Zdaniem inżynierów nowe gumy plus występujący jedynie w Corvette system Performance Traction Management (PTM - zarządza dostarczaniem momentu obrotowego) - to duet, który przyczynił się do 8-procentowego wzrostu maksymalnego przyśpieszenia poprzecznego do ponad 1,1g. Samochód ma także krótszą drogę hamowania.