Czy to się komuś podoba, czy nie koreański producent odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedaży na rynku polskim. Dlaczego? Przez ostatnie lata koncern mocno pracował na poprawę swojego wizerunku. Dzisiejsze samochody marki Kia są z zupełnie innej bajki niż te oferowane choćby w czasach cerato…

Od stycznia do maja tego roku kierowców nad Wisłą skusiło 6910 szt. samochodów Kia (wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 2,63 proc.). 

Bestsellerem jest należąca do segmentu B-MPV venga, której sprzedaż na koniec maja wyniosła 2106 szt. Drugą pozycję pod względem wielkości sprzedaży zajmuje z liczbą 1811 cee’d (segment C). Ostatnie miejsce na podium z wynikiem 1634 szt. należy dla sportage.

Co ciekawe nowy sportage, pokonując takich rywali jak mitsubishi ASX, toyota RAV4, czy honda CR-V, jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie SUV.

Na kolejnych miejscach pod względem sprzedaży w Polsce znalazły się: picanto (708 szt.), soul (474 szt.), sorento (111 szt.), magentis (41 szt.).

"Biorąc pod uwagę, że w kwietniu rozpoczęliśmy sprzedaż długo oczekiwanego, fantastycznie przyjętego przez media modelu picanto zaś kilka tygodni temu opublikowane zostały pierwsze oficjalne zdjęcia nowej optimy oraz szkice rio jestem przekonany, że pozycja nasz koncernu będzie się ciągle umacniała. Celem Kia Motors Polska jest w roku 2011 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 17 000 szt. samochodów oraz zwiększenie udziału w rynku do 5,5 proc. a patrząc na ofensywę produktową Kia jestem o przyszłość spokojny" - powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska