Przedstawiamy największa tajemnicę, jaką Hyundai ukrywał w swoim sejfie! Oto polski cennik najnowszego i40 w wersji kombi. Ile złotówek musisz mieć, by złapać za kierownicę rywala passata, mondeo i spółki…

Wygląd? Zaprojektowany z pomysłem - na pewno nie jest nudny... Długość - 4770 mm, szerokość - 1815 mm, wysokość - 1470 mm. Rozstaw osi wynosi 2770 mm. Projektanci zapewniają, że samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025 mm), na wysokości ramion (1455 mm) i nóg (1170 mm). Pojemność bagażnika i40 wynosi standardowo 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.

Napęd? Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych. Dwóch benzynowych - 1.6/136 KM i 2.0/177 KM (zupełnie nowa jednostka). Turbodiesel 1.7 to wydanie 115-konne i 136-konne. Co wybrać? W segmencie D silniki Diesla stanowią 75 proc. całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym będzie najmocniejszy wariant wysokoprężny. Ogólnie Hyundai zakłada sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65 proc. jednostki wysokoprężne i 35 proc. benzynowe.

i40 wjedzie do sprzedaży w wakacje - wtedy będzie można auto oglądać z bliska a nawet się przejechać. A tym czasem oto jak wygląda polska oferta Hyundaia… Samochód pojawi się od razu w pięciu wersjach wyposażeniowych - classic, comfort, comfort plus, style, premium.

Ceny?


Ceny? Najtańsza wersja classic z benzynowym silnikiem 1.6/136 KM kosztuje od 84 900 zł. Taki i40 to w serii siedem poduszek powietrznych w tym chroniąca kolana kierowcy. Systemy elektroniczne dbające o bezpieczeństwo - ESC/VSM (system kontroli traksji i stabilizacji pojazdu), ABS, HAC - system kontroli pojazdu, HAC (system kontroli podjazdu), BAS (Brake Assist System - system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu), elektryczny hamulec postojowy (ręczny), światła do jazdy dziennej, klimatyzacja manualna, elektrycznie regulowane szyby przód/tył i lusterka boczne, podgrzewana szyba przednia, statyczne doświetlanie zakrętów, audio CD/MP3 sterowane z kierownicy z podłączeniem USB i AUX. 

Comfort jest bogatszy od classic o dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, chłodzony schowek, czujnik deszczu, system odszraniania przedniej szyby, bluetooth, elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy (10 kierunków), 16-calowe felgi aluminiowe, przednie światła przeciwmgielne, chromowane klamki zewnętrzne, lusterko wsteczne fotochromatyczne. Dopłata do classic - 5 tys. zł. 


Comfort plus to dodatkowo tylne poduszki boczne, kluczyk zbliżeniowy z przyciskiem start/stop, podgrzewana kierownica, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, światła ksenonowe, przyciemniane tylne szyby (atermiczne), elektrycznie składane lusterka, kolorowy wyświetlacz LCD. Dopłata do comfort - 10 tys. zł.

Odmiana style oferuje dodatkowo czujniki ciśnienia w oponach, podgrzewane siedzenia przednie, 17-calowe felgi aluminiowe, światła adaptacyjne (snop światła wychyla się automatycznie zależnie od skrętu kół), zmieniarka CD, wzmacniacz, subwoofer. Dopłata do comfort plus - 10 tys. zł. 

Najwyższa wersja premium to style plus podgrzewane siedzenia tylne, elektrycznie regulowane siedzenie pasażera (10 kierunków), pamięć siedzenia i lusterek zewnętrznych, system utrzymywania toru jazdy, system automatycznego parkowania, nawigacja z kamerą cofania, 18-calowe felgi aluminiowe, skórzana tapicerka z wentylacją z przodu, reling przytrzymujący bagaż.

Jaka gwarancja?


Najbogatsza wersja premium jest dostępna tylko z silnikiem benzynowym 2.0/177 KM i topowym turbodieslem 1.7/136 KM - ceny odpowiednio 127 500 zł i 131 900 zł.

Skrzynia automatyczna (6 biegów) także jest oferowana jako opcja do wymienionych wcześniej jednostek - dopłata 5 tys. zł. 

Z dodatkowych bajerów można dołożyć jeszcze panoramiczny dach (4500 zł), nawigację (6 tys. zł). Lakier metalizowany lub perłowy - 2 tys. zł. 

Producent zapowiada program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).

Konkurencja? Najtańszy volkswagen passat kombi 1.4/122 KM kosztuje od 90 990 zł. Podobnie skonfigurowany jak i40 ford mondeo 1.6/120 KM kosztuje ok. 85 650 zł.

Jenak to nie wszystko - jak się dowiadujemy po i40 kombi jesienią 2011 r. w sprzedaży pojawi się sedan...