Volvo C30 Electric będzie produkowany i dostarczony klientom leasingowym w całej Europie, w tym w Szwecji, Belgii, Holandii i Norwegii. Od jesieni 2010 r. przeprowadzano testy floty ok. 50 aut. Były to głównie testy wewnętrzne.

Elektryczny model Volvo C30 był także częścią projektu "One Tonne Life", w ramach którego pewna szwedzka rodzina otrzymała zadanie, by funkcjonować w sposób możliwie najbardziej ekologiczny przez sześć miesięcy. 

Do końca 2012 r. wyprodukowanych zostanie ok. 250 aut. Liczba ta zostanie zwiększona w zależności od zainteresowania klientów na rynku.

Egzemplarze Volvo C30 Electric będą produkowane na zwykłej linii montażowej w fabryce w Gandawie, a następnie transportowane do Göteborga, gdzie zainstalowany zostanie silnik, akumulatory oraz inne charakterystyczne dla tego modelu elementy elektroniczne. Akumulatory zostaną zamocowane w miejscu, gdzie normalnie znajduje się zbiornik paliwa oraz w specjalnej części tunelu centralnego auta. W rezultacie rozmiary bagażnika pozostaną bez zmian.

Volvo C30 Electric ładuje się z tradycyjnej domowej wtyczki. Pełne ładowanie trwa ok. 7 godzin. Zasięg operacyjny auta wynosi do 150 km przy pełnym naładowaniu. Maksymalna prędkość wynosi 130 km/h, a prędkość 50 km/h samochód osiąga w cztery sekundy.