W maju bramy zakładu opuściło ponad 16 tys. samochodów – o 21 proc. więcej niż rok temu. Od początku roku fabryka wytworzyła ponad 80,6 tys. aut (wzrost o 32,26 proc. wobec 2010 r.). Na wysokich obrotach pracuje też Volkswagen Poznań. W maju linie montażowe zakładu opuściło niemal 14,5 tys. pojazdów – o 15 proc. więcej niż rok temu; a od początku roku 73 tys. aut – o 27,4 proc. więcej niż w 2010 r.

Maj był też dobry dla Fiata Auto Poland. Z fabryki wyjechało 44,5 tys. aut. Co prawda jest to o 3 proc. mniej niż przed rokiem, ale 2010 r. był dla zakładu rekordowy. – Od początku roku wyprodukowaliśmy 226,3 tys. pojazdów. Nie możemy oceniać sytuacji inaczej jak pozytywnie – mówi Rafał Grzenecki, szef PR i komunikacji Fiata Auto Poland.

Fabryki mają przed sobą dobre miesiące. – W 2011 r. zostanie wyprodukowanych 897 – 904 tys. samochodów osobowych i dostawczych – o 4,1 – 4,9 proc. więcej niż w 2010 r. – prognozuje AutomotiveSuppliers.pl, firma monitorująca krajowy rynek. Jej szef Rafał Orłowski podkreśla, że do najlepszego wyniku z 2008 r. zabraknie kilkudziesięciu tysięcy aut. Wtedy działały cztery zakłady, po zamknięciu FSO Żerań zostały trzy.

Według AutomotiveSuppliers.pl w 2011 r. z linii montażowych zakładów Fiata zjedzie 535 – 538 tys. aut, czyli produkcja utrzyma się na zeszłorocznym poziomie. Fabryka Opla w Gliwicach zwiększy produkcję o ok. 20 tys. sztuk do poziomu 178 tys., a z fabryki Volkswagena w Poznaniu wyjedzie 176 – 178 tys. samochodów – o 26 – 28 tys. pojazdów więcej niż w 2010 r.