Prototyp powstał specjalnie do rywalizacji w najsłynniejszym i najtrudniejszym wyścigu górskim na świecie - Pikes Peak International Hill Climb, który odbędzie się 26 czerwca 2011 r. w stanie Colorado w USA.

Potężny silnik o mocy 850 KM przygotowała firma Sodemo na bazie bloku silnikowego nissan VR 38 DETT (V6 o pojemności 3,8 l) z nissana GT-R. Potworna jednostka współpracuje z 6-przełożeniową, sekwencyjną skrzynią biegów firmy Sadev, specjalnie przystosowaną dla potrzeb optymalnego wykorzystania potężnej mocy silnika.

Za kierownicą usiądzie Jean-Philippe Dayraut, który od dawna marzył o starcie w Pikes Peak. To on przekonał ludzi z Dacii i specjalistów z Renault Sport Technologies do podjęcia tego wyzwania Wyścig górski Pikes Peak to zawody, w których skuteczność napędu odgrywa wyjątkowo dużą rolę i w których przyczepność zmienia się na kolejnych odcinkach trasy złożonej w 50 proc. z nawierzchni asfaltowej i w 50 proc. z szutru. 

Jean-Philippe Dayraut ma na koncie 6 tytułów Mistrza Francji w zawodach torowych (w klasie samochodów jednomiejscowych i Super Tourisme), jest asem wyścigów na lodzie i trzykrotnym zwycięzcą oraz aktualnym mistrzem Trophée Andros.


"Dla kierowcy ujarzmienie takiego monstrum na górskiej, asfaltowo-szutrowej drodze w drifcie przy prędkości 200 km/h jest czymś, co może się ziścić tylko na Pikes Peak. Nie znam żadnej innej dyscypliny sportowej, w której taki bolid mógłby wystartować" - powiedział Jean-Philippe Dayraut.

Pikes Peak International Hill Climb:

Miejsce: Colorado, USA
Wyścig na dystansie 20 km
Wysokość n.p.m. na starcie: 2 860 m
Wysokość n.p.m. na mecie: 4 300 m
Nawierzchnia: 50 proc. asfaltu/50 proc. szutru
Rekord do pobicia w kategorii Unlimited: 10 min 01s 42 ms
Aktualny rekord należy do Japończyka Tajima Nobuhiro (Suzuki), zdobyty w 2007 r.