Cayenne pojawi się z silnikiem Diesla drugiej generacji. Jednostka V6 o pojemności 3 litrów osiąga teraz moc 245 KM, czyli o 5 KM większą niż w poprzedniej wersji. Zdaniem inżynierów ma spalać 7,2 litra oleju napędowego na 100 km. Czas przyśpieszania od 0 do 100 km/h skrócił się do 7,6 s. (o 0,2 s.), a prędkość maksymalna wzrosła o 2 km/h, do 220 km/h.

Serię poprawek przeszedł również model cayenne S hybrid. W nowym modelu, w sprzyjających warunkach, możliwy jest nawet rozruch samochodu na zimno oraz ruszanie i manewrowanie nim z niskimi prędkościami przy użyciu samego napędu elektrycznego. Dotychczas jazda i manewrowanie siłą samej energii elektrycznej możliwe były tylko po uprzednim osiągnięciu przez silnik właściwej temperatury pracy.

Dodatkowo podobnie, jak dla modelu panamera turbo, obecnie również do cayenne turbo można zamówić power kit - zestaw podnoszący moc silnika o 40 KM do 540 KM. Dzięki temu wzrośnie także maksymalny moment obrotowy - do 750 Nm. Krótszy jest też czas sprintu od 0 to 100 km/h - o 0,1 s., do 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna wzrasta do 281 km/h. Inżynierowie chwalą się, że Cayenne Turbo, nawet wyposażony w opcjonalny power kit nie spala więcej benzyny - zużywa 11,5 litra paliwa na 100 km w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC) i emituje 270 gram CO2 na kilometr.

Porsche wydłużyło listę też wyposażenia panamery - od jesieni 2011 r. w tym modelu dostępny będzie system asystenta zmiany pasa, przejęty z rozwiązania stosowanego w Cayenne. Nowe opcje z linii Porsche Exclusive do upiększenia panamery obejmują reflektory biksenonowe z systemem PDLS (Porsche Dynamic Light System) w kolorze czarnym oraz sportowe końcówki układu wydechowego o zmienionym kształcie. Dodatkową nowością jest opcja "bezprzewodowego dostępu do internetu", która od czerwca 2011 r. umożliwiać będzie korzystanie z sieci na pokładzie Panamery.