Najnowszy chevrolet malibu zadebiutował właśnie Stanach Zjednoczonych i Chinach - dwóch z prawie 100 krajów na sześciu kontynentach, w których ma być sprzedawany. Producent przedstawia go jako swego pierwszego globalnego sedana z segmentu D. Sprzedaż ruszy w tym roku - najpierw w Chinach, w 2012 w USA.

"Najnowsze malibu bazuje na rozwiązaniach zastosowanych w obecnie dostępnym modelu, ale oferuje klientom jeszcze lepszą stylistykę, większą oszczędność paliwa, bogatsze wyposażenie, lepsze wykonanie oraz dynamikę, dorównującą sedanom z czołówki segmentu." - powiedziała Susan Docherty, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej GMIO.

>>>Zobacz nowe malibu na filmie

"Design nadwozia najnowszego Malibu posiada DNA swoich braci, camaro i corvette, dzięki czemu wnosi do segmentu rodzinnych sedanów sportowy akcent" - powiedział Bryan Nesbitt, dyrektor wykonawczy ds. stylistyki zewnętrznej marki Chevrolet.

Nowe auto ma o 114 mm krótszy rozstaw osi i rozstaw kół przód/tył równy 1574 mm, czyli o ponad 50 mm więcej niż jego poprzednik. Inne cechy charakterystyczne nadwozia to m.in. podwójny grill, projektorowe reflektory przednie, zainspirowane nowym camaro dwuczęściowe tylne lampy, wykonane w technologii LED. Obręcze kół dostępne są w rozmiarach od 16 do 19 cali.

Twórcy auta przewidują, że nadwozie nowego malibu otrzyma certyfikat SAE jako jeden z najbardziej aerodynamicznych samochodów w segmencie przy współczynniku oporu (Cd) wynoszącym prawie tyle samo, co wartość współczynnika oporu chevroleta volt równa 0,280. Inżynierom udało się obniżyć tą wartość o 60 jednostek w stosunku do poprzedniego modelu.


Większa szerokość nowego malibu oznacza więcej przestrzeni w środku. W porównaniu do poprzedniego wcielenia ma on prawie 113 litrów więcej pojemności oraz więcej miejsca na wysokości ramion i bioder.

Chevrolet postawi przed kierowcami dziesięć silników - 4- i 6-cylindrowych zasilanych benzyną, olejem napędowym lub LPG. W niektórych krajach dostępna będzie wersja silnika z turbodoładowaniem. Do wyboru dostaniemy skrzynie manualne i automatyczne.

W wyposażeniu seryjnym producent przewiduje poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, chroniące miednicę i klatkę piersiową, poduszki powietrzne w słupkach dachowych, chroniące przed obrażeniami podczas dachowania, asystent parkowania tyłem plus system kamer wstecznych. Na liście dodatków dbających o bezpieczeństwo są m.in. system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu i zagrożeniu kolizją z przodu.

W 2010 roku Stanach Zjednoczonych poprzednia generacja malibu była najlepiej sprzedającym się autem marki Chevrolet (i koncernu General Motors) - niemal 200 tys. sprzedanych egzemplarzy. Segment, w którym będzie konkurowało nowe malibu reprezentuje 9 procent - czyli ponad 5,7 miliona pojazdów sprzedanych na świecie w 2010 roku. Począwszy od roku 2008 sprzedano na świecie ponad 600 tys. egzemplarzy tego modelu. Malibu rok modelowy 2013 reprezentuje ósmą generację aut produkowanych od roku 1964.

Kiedy pojawi się na Starym Kontynencie producent nie zdradza - ale prędzej czy później to musi nastąpić by wypełnić lukę po epice. W Europie auto stawi czoło takim tuzom jak volkswagen passat czy ford mondeo...