Dobre wieści dla fanów ostrej jazdy - rajdowy mitsubishi lancer evolution RS ponownie pojawił się w polskiej ofercie japońskiej marki. Na bazie tego modelu kierowcy rajdowi mogą przygotować zarówno samochód w specyfikacji N4, jak i R4.

Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) lancer evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej ostrą konkurencją dla pojazdów w klasie S2000. Zresztą taki samochód testuje obecnie kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

Lancer Evolution RS służy jako podstawa do budowy auta rajdowego (N4, R4) - między innymi w celu redukcji wagi usunięto w nim wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na cztery koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu, dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 295 KM i 5-biegową skrzynią manualną.

W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze "R", oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 - zmodyfikowane w największym stopniu.


Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt zbędnych kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. 

Tak skonfigurowany samochód może być bardzo groźnym rywalem dla aut S2000, szczególnie na polskich OS-ach, znanych ze swej nietypowej specyfiki. Rajdówka mitsubishi lancer evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.

Mitsubishi Lancer Evolution RS jest dostępny w dwóch opcjach - F24 w cenie 175 000 zł. To oznacza, że taka baza do budowy rajdówki R4, jest dwukrotnie tańsza od samochodu rajdowego klasy S2000.

Opcja F25 jest wzbogacona o 18-calowe aluminiowe obręcze kół ENKEI, wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski BREMBO (z przodu), hamulce tarczowo-bębnowe i 2-tłoczkowe zaciski BREMBO (z tyłu) - taka maszyna kosztuje 183 000 zł.

Samochód występuje w dwóch kolorach - niemetalizowanym białym lub metalizowanym czerwonym. 

Lancer Evolution w wersji RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors - ten model jest dostępny na zamówienie a czas oczekiwania na wydanie pojazdu od momentu złożenia zamówienia to około 4 miesiące.