W pierwszych trzech miesiącach przedsiębiorstwo sprzedało 312 600 samochodów, o 18,4 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Audi chwali się też, że we wszystkich regionach odnotowano dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Wynik mm powiększyć nowa limuzyna A6.

"Audi A6 odnosi sukcesy w swoim segmencie. W nowej generacji widzimy jeszcze większy potencjał - przede wszystkim w Chinach i USA, ale również w Niemczech" - powiedział Peter Schwarzenbauer, członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu Audi AG. "Oczekujemy, że sprzedaż nowej limuzyny A6 będzie o 25 proc. większa niż modelu poprzedniej generacji."

Do wzrostu w pierwszym kwartale przyczyniła się również sprzedaż Audi A1: w marcu 13 880 klientów zdecydowało się na zakup najmniejszego modelu z oferty producenta z Ingolstadt. Od stycznia Audi sprzedało prawie 31 000 A1, które dotychczas dostępne było głównie na europejskich rynkach. W sumie przedsiębiorstwo sprzedało w Europie w pierwszych trzech miesiącach tego roku 186 500 samochodów, co oznacza wzrost o 14,8 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

W minionym miesiącu Audi dostarczyło europejskim klientom 79 900 samochodów, wzrost o 11,4 proc. Uzyskanie tak dobrego wyniku było możliwe dzięki dobremu kwartałowi na rodzimym niemieckim rynku: Audi sprzedało 56 283 samochody, o 13,7 procent więcej niż w pierwszym kwartale 2010 roku.

Również w Wielkiej Brytanii, gdzie Audi jest tradycyjnie silną marką, sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach do 34 869 samochodów, o 13,7 procent.

W USA sprzedaż wzrosła w pierwszych trzech miesiącach o 19,1 procent do 25 383 samochodów, tylko w marcu 9818 mieszkańców USA kupiło nowy samochód marki Audi (14,3 procent więcej niż w roku ubiegłym).

Od stycznia do marca tego roku marka z czterema pierścieniami wydała klientom w Chinach 64 122 samochody, 24,6 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W marcu 23 000 chińskich klientów zdecydowało się na zakup nowego modelu Audi, wzrost o 17,7 procent w porównaniu z marcem 2010.

Również na pozostałych rynkach w regionie Azji i Pacyfiku Audi odnotowało w pierwszym kwartale wyraźny wzrost - o 21,4 procent i dostarczyło klientom 15 800 samochodów. Tylko w marcu Audi sprzedało tutaj 5 900 aut, wzrost o 21,3 procent.