W naszym kraju sprzedano dotąd 29 takich samochodów a do klientów trafiło już 7 z nich: 4 auta zakupiła energetyczna firma Fortum, która 2 elektryczne samochody podarowała Straży Miejskiej we Wrocławiu i Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Częstochowie a jeden Mitsubishi i-MiEV jest wykorzystywany przez Biuro Rozwoju Krakowa. Pozostałe 22 pojazdy zostaną niebawem przekazane dwóm przedsiębiorstwom z sektora energetycznego.

Mitsubishi i-MiEV zadebiutował w 2009 roku w Japonii, będąc pierwszym seryjnie produkowanym samochodem z napędem elektrycznym. Od grudnia 2010 roku jest dostępny w wersji dla klientów ze Starego Kontynentu. i-MiEV został przetestowany w bardzo surowych warunkach klimatycznych i temperaturach wahających się od plus 40 do minus 30 stopni Celsjusza na dystansie 500 tys. km, co odpowiada 12 okrążeniom kuli ziemskiej.

To pierwszy i jedyny pojazd elektryczny na świecie, który przeszedł testy zderzeniowe Euro NCAP otrzymując w nich 4 gwiazdki.

Mitsubishi i-MiEV jest już dostępny w większości krajów europejskich, w Japonii, Hong-Kongu, Australii i na Kostaryce. W Norwegii ten model zajmuje pierwsze miejsce w segmencie małych samochodów miejskich.

Pracownicy BOŚ banku będą jeździć dwoma Mitsubishi i-MiEV, zasilanymi wyłącznie elektrycznością. "Coraz więcej Polaków dostrzega konieczność ochrony środowiska. Potwierdzają to chociażby badania opinii przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Banku Ochrony Środowiska. Aż 72 proc. ankietowanych twierdzi, że każdy człowiek i jego zachowanie mają realny wpływ na środowisko" - mówi Adam Grzebieluch, wiceprezes zarządu Banku Ochrony Środowiska. "Co więcej blisko 70 proc. Polaków sądzi, że banki powinny udzielać preferencyjnych kredytów dla rozwiązań proekologicznych. My od lat odpowiadamy na te potrzeby. Postanowiliśmy pójść o krok dalej, stąd pomysł samochodów z silnikami przyjaznymi dla środowiska" - dodaje Grzebieluch.

"Jesteśmy dumni z faktu, że nadal jako jedyna firma w Polsce mamy w ofercie seryjnie produkowane auto elektryczne. Coraz więcej przedsiębiorstw w naszym kraju przywiązuje wagę do problemu ochrony środowiska i w dowód tego chce kupować i promować ekologiczne pojazdy, takie, jak Mitsubishi i-MIEV" - powiedział Arkadiusz Tomala, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi. "To pionierski projekt, ale mamy nadzieję, że już niebawem dzięki popularyzacji tej technologii i zwiększeniu produkcji akumulatorów spadnie ich koszt a auta elektryczne trafią pod strzechy." - dodał.

Po pełnym naładowaniu i-MiEV może pokonać dystans 150 km. W świetle badań przeprowadzonych w Europie i Japonii to zasięg wystarczający, gdyż średni dzienny przebieg to 37 kilometrów. Większość pokonywanych jednorazowo tras nie przekracza 8 kilometrów (przy takich odległościach rozgrzewający się, konwencjonalny silnik samochodowy emituje najwięcej zanieczyszczeń, a katalizator wykazuje najniższą wydajność). Konstrukcja pojazdu umożliwia ładowanie baterii na 2 sposoby: standardowe gniazdko elektryczne o mocy 230 V (16A) - czas ładowania 6 godzin lub gniazdo trójfazowe i stacje szybkiego ładowania w ciągu około pół godziny.

Maksymalna prędkość rozwijana przez pojazd to 130 km/h. Koszt przejechania 100 km wynosi około 6 zł (135 Wh/km). Na samochód i-MiEV MMC udziela pięcioletniej gwarancji z ograniczeniem przebiegu do 100 tys. km, obejmującej wszystkie elementy elektrycznego układu napędowego.