Trzecia w tegorocznym sezonie runda mistrzostw świata. Na liście startowej jest 117 załóg, w tym Michał Kościuszko z pilotem Maciejem Szczepaniakiem (Lotos Dynamic Rally Team).

Polacy w Portugalii, gdzie pojadą Mitsubishi Lancerem Evo X, rozpoczynają rywalizację w mistrzostwach świata w PWRC. Będą mieli siedemnastu rywali - wynika z ostatecznej listy zgłoszeń, jaką przedstawiła Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA).

"Start w Portugalii jest dla mnie debiutem w samochodzie klasy N4. Będę musiał się przestawić na inny sposób prowadzenia samochodu, jak również przyzwyczaić się do innej jego wagi. O ile trasa rajdu nie różni się znacząco od ubiegłorocznej edycji, to w tym roku ściganie zaczynamy od asfaltowego odcinka w Lizbonie, który zorganizowany jest zdecydowanie pod kibiców. Walka z konkurencją na pewno nie będzie łatwa, ale zamierzamy pojechać rozsądnie i dojechać do mety całym samochodem." - powiedział Michał Kościuszko.

Każdy z kierowców zgłoszonych do walki o tytuł mistrza świata w kategorii PWRC (Production Car World Rally Championship) musi wystartować w sześciu rundach. Pierwszą dla klasy PWRC był rozegrany w lutym Rajd Szwecji, który wygrał Czech Martin Semerad (Mitsubishi Lancer Evo IX).

W Rajdzie Portugalii (24-27 marca) pojadą wszyscy kierowcy zgłoszeni do cyklu. Pełną obsadę będą miały także kończące sezon rajdy Katalonii (20-23 października) i Walii (10-13 listopada).

Michał Kościuszko o punkty mistrzostw świata będzie walczył także w Argentynie, Finlandii, Australii, Katalonii i Walii.

Rajd Portugalii ma bardzo mocną obsadę. Zgłoszonych jest m.in. piętnaście załóg dysponujących samochodami WRC - dziesięć Fordów Fiesta i pięć Citroenów DS3. Jednym z nich pojedzie siedmiokrotny mistrz świata Francuz Sebastien Loeb, który aktualnie po dwóch rajdach (Szwecji i Turcji) jest w klasyfikacji generalnej na drugiej pozycji. Prowadzi Fin Mikko Hirvonen (Ford Fiesta WRC).

W Lizbonie zadebiutuje nowy samochód - Mini w wersji S2000,, którymi pojadą Daniel Oliveira (Brazil World Rally Team) i Armindo Araujo (Motorsport Italia BAMP). Koncern Mini prowadzi aktualnie także prace konstrukcyjne nad samochodem WRC. Auto testują na trasach pod Sewillą Brytyjczyk Kris Meeke i Hiszpan Dani Sordo, który przez ostatnie lata był partnerem Loeba w teamie Citroen WRC Rally. Jeżeli testy będą udane, być może Mini WRC, trzeci samochód tej klasy w mistrzostwach świata, zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Drugim polskim akcentem w Rajdzie Portugalii będzie dwadzieścia Fordów Fiesta R2, które budowane są dla serii WRC Academy przez nową filię M-Sport, działającą w Krakowie.

Uczestnicy programu wystartują w sześciu rajdach, pierwszy to Rajd Portugalii w dniach 24-27 marca. Później będą mieli w kalendarzu włoski Rajd Sardynii (5-8 maja), Finlandii (28-31 lipca), Niemiec (18-21 sierpnia), Francji (28 września - 2 października) oraz na zakończenie rozgrywany na walijskich trasach Rajd Anglii (10-13 listopada).

Trasa Rajdu Portugalii ma w sumie 1359 km, w tym 385 km odcinków specjalnych. Start w czwartek w Lizbonie, gdzie odbędzie się prolog o długości 3,27 km. Na mecie w Algrave w niedzielę pierwsza załoga spodziewana jest o godzinie 14.30.