Przy okazji prezentacji nowego auta Chmielewski opisał też plany na sezon 2011. Rajdowiec z Krakowa za cel stawia sobie nie tylko zwycięstwo w grupie R i Citroen Racing Trophy, ale także wyższe pozycje w klasyfikacji generalnej…

Reklama

"W tym roku mierzymy nie tylko w mistrzostwo grupy R. Chcielibyśmy też pokazać się z dobrej strony w klasyfikacji generalnej i napsuć trochę krwi kierowcom <czterołapów>. Udawało się to czasem w C2R2, a nowy samochód daje nam nowe możliwości" - zapowiedział Chmielewski.

Kierowca chłodno kalkuluje swoje szanse i zastrzega, że potrzebuje trochę czasu, aby nauczyć się nowego auta. Pierwszy sprawdzian w boju za kierownicą nowego citroena Chmielewski planuje już w najbliższy weekend na odcinkach specjalnych rundy Mistrzostw Czech - Rajd Valasska.

O pierwsze punkty w Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski krakowianin powalczy podczas 39. Rajdu Świdnickiego (8-10 kwietnia).

Pod maską nowej rajdówki Chmielewskiego kryje się czterocylindrowy turbodoładowany silnik 1.6, który jest zbudowany na podstawie seryjnej jednostki napędowej PSA. Moc? 210 KM a wszystko dzięki wykorzystaniu typowo rajdowych części (filtr bolt-on, wałki rozrządu, tłoki, korbowody, układ wydechowy i turbo, sterowanie elektroniczne).

Reklama

Także wartość momentu obrotowego poszła w górę - silnik modelu DS3 R3 daje kierowcy 350 Nm. Zdaniem twórców to oznacza, że samochód nie ma sobie równych.