Nowa letnia opona Fulda SportControl zalicza się do klasy ogumienia Ultra High Performance (UHP), czyli do samochodów z wykopem…

Jej konstrukcja ma sprawić, że przy wysokich prędkościach auto będzie trzymać się drogi jak zaczarowane i poprowadzi się lekko. Także w deszczu samochód uzbrojony w nowe gumy SportControl ma zachowywać się pewnie, bez sprawiania problemów (zapewni optymalne rozpraszanie i usuwanie wody spod opony)…

Zdaniem twórców obniżone opory toczenia (dzięki zastosowanej mieszance oraz lekkiej konstrukcji), sprawiają że Fulda SportControl jest oponą, która charakteryzuje się niższymi stratami energii związanymi z deformacją, a co za tym idzie wykazuje obniżone wytwarzanie ciepła. Efekt? Zmniejszone zużycie paliwa - trzymamy za słowo.

Gumowa nowość był już nawet testowana… Niemiecka organizacja TUV SÜD Automotive sprawdziła parametry/osiągi opony Fulda SportControl w listopadzie 2010 roku.

Wyniki? Średnio o 3 metry krótsza drogę hamowania na mokrej nawierzchni i średnio o 14 proc. lepszy wynik w kategorii "opory toczenia" w stosunku do konkurencyjnych opon. Jakich? Tego nie podają…

Fulda SportControl pasuje na felgi o rozmiarze od 16 do 19 cali.