Początkowo strefa obejmie tylko ścisłe centrum miasta między ulicami Św. Marcin, Solną oraz al. Niepodległości i al. Marcinkowskiego, później do 2013 roku strefa zostanie rozszerzona do granic tzw. I Ramy Komunikacyjnej obejmującej całe centrum Poznania.

Reklama

Na wszystkich ulicach w tej strefie pojawią się kontrpasy dla rowerzystów, zmniejszona zostanie liczba miejsc postojowych i przebudowane skrzyżowania.

Celem wprowadzenia "strefy 30" jest podniesienie bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim ograniczenie liczby wypadków drogowych, zmniejszenie różnicy prędkości pomiędzy rowerzystami i samochodami, zwiększenie liczby ulic przyjaznych dla wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Dzięki strefie w istotny sposób ma poprawić się również bezpieczeństwo oraz komfort ruchu pieszego. Likwidacja części stanowisk postojowych przed skrzyżowaniami pozwoli na poprawę wzajemnej widoczności pieszych i samochodów. Wolniej jadącym kierowcom będzie łatwiej zatrzymać się przed przejściami dla pieszych.

Reklama