Fani sportów motorowych kupując ten samochód mają do dyspozycji auto z homologacją rajdową, gotową do startu w kategorii R2. Prace nad modelem trwały niemal 2 lata. 

W porównaniu z modelem seryjnym mocno zmodyfikowano zawieszenie, a kinematyka osi została dostosowana do wymogów sportu motorowego. Fabię R2 wyposażono w sekwencyjną skrzynię biegów. Pod maską znajduje się silnik 1,6 16V o mocy wyjściowej 180 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 194 Nm przy 5500 obr./min.

"To wspaniałe, że od teraz niezawodny samochód rajdowy możemy zaproponować szerszej rzeszy klientów. Jestem przekonany, że model będzie się cieszył taką samą popularnością, jaką dziś cieszy się Fabia Super 2000. Myślę, że pojawienie się Fabii R2 na rynku bardzo dobrze wpłynie na naszą pozycję, zarówno, jeśli chodzi o sport, jak i wyniki sprzedaży." - powiedział Jan Hurt, manager Skody odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.