Goodyear wprowadza na rynek nową oponę letnią Eagle F1 Asymmetric 2 z tzw. technologią aktywnego hamowania ActiveBraking Technology. 

Jak działa technologia ActiveBraking? Podczas gdy tradycyjne klocki bieżnika nie zmieniają wcale lub w bardzo niewielkim stopniu swoje położenie w czasie hamowania, klocki bieżnika opony GY rozpłaszczają się (zwiększają swoją powierzchnię w czasie hamowania), co w efekcie zwiększa powierzchnię styku bieżnika opony z nawierzchnią drogi. Zwiększona powierzchnia styku gwarantuje większą przyczepność, co z kolei przekłada się na krótsza drogę hamowania aż do zatrzymania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni - tak wyjaśniają to inżynierowie Goodyera. 

Producent na dowód tego, że nowe ogumienie działa tak jak założyli to konstruktorzy przedstawia wyniki badań niemieckiego instytutu badawczego TÜV…

"Nowa opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 sprawia, że kierowca w przypadku hamowania może zatrzymać samochód nawet o 3 metry wcześniej, niż w przypadku innych opon. Niezależna organizacja badawcza TÜV SÜD Automotive jednoznacznie potwierdziła, że Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 charakteryzuje się krótką drogą hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni" - powiedział Łukasz Tłuchowski, senior brand manager marki Goodyear w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Opona Eagle F1 Asymmetric 2 została przebadana - w grudniu 2010 roku - przez niezależny instytut badawczy TÜV SÜD Automotive na torach samochodowych we Francji i Niemczech. Wyniki? Zdaniem ludzi z TUV opona charakteryzowała się wysokimi osiągami, w tym m.in. droga hamowania na mokrej nawierzchni była o 3 metry krótsza w porównaniu ze średnimi osiągami trzech czołowych konkurencyjnych opon. Gdy opona Eagle F1 Asymmetric 2 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 24 km/h. Jakich konkurentów? Domyślamy się, że z Francji i Niemiec… 


W trakcie testu TUV opona GY również miała wykazać dobre osiągi w zakresie hamowania i kierowania na suchej nawierzchni, przy czym jej droga hamowania była o 2 metry krótsza niż średnie osiągi trzech czołowych opon konkurencji. Na suchej nawierzchni, kiedy opona Goodyear Eagle F1 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 22 km/h.

Testy niemieckiego instytutu badawczego TÜV SÜD Automotive potwierdziły również, że opona Eagle F1 Asymmetric 2 charakteryzuje się najwyższej klasy oporami toczenia w swojej kategorii, przy czym jej opory toczenia są o 7 proc. niższe.

"Nowa mieszanka gumowa bieżnika, zawierająca dużą ilość nowego rodzaju krzemionki, zapewnia doskonałą przyczepność dzięki czemu kierowanie pojazdem jest jeszcze łatwiejsze, a droga hamowania na suchej nawierzchni jeszcze krótsza. Mniejsza masa opony również poprawia kierowanie samochodem na suchej drodze, ponieważ masa nieresorowana pojazdu jest zmniejszona i dzięki temu opona lepiej dopasowuje się do nawierzchni." - dodaje Łukasz Tłuchowski. 

Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jest przeznaczona do aut o bardzo wysokich osiągach i dostępna w 29 rozmiarach. W 2012 roku pojawi się 21 kolejnych, nowych rozmiarów.