W Genewie Hyundai odsłonił i40 - całkowicie nowy i pierwszy model koreańskiej marki w segmencie D. Azjatycki producent planuje ostro zagrać na podwórku starych wyjadaczy takich jak volkswagen passat czy ford mondeo.

Samochód został zaprojektowany w europejskim centrum projektowym Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim. Zdaniem twórców auto ma połączyć wysoką jakości i przystępną cenę. 

"Całkowicie nowy i40 jest doskonałym odzwierciedleniem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities. (Nowe Myślenie. Nowe Możliwości.)" - powiedział w Genewie Allan Rushforth, wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe. "i40 jest dowodem, jak daleko Hyundai zaszedł w ostatnich latach i wyraźnie pokazuje, co mamy na myśli określając siebie jako markę Modern Premium."

"i40 to dla nas ważny model i z niecierpliwością oczekujemy jego rynkowej premiery sądząc, że będzie to hit w mocno konkurencyjnym, europejskim segmencie D. Wprowadzając na początku samochód w wersji kombi, stanowiącej 50 proc. sprzedaży w tym segmencie, będziemy mogli szybko poznać wrażenia europejskich kierowców" - dodał Rushforth.

W oparciu o prognozy ekspertów motoryzacyjnych, mówiące o całkowitej sprzedaży w segmencie D na poziomie 890 tys. sztuk w całej Europie w 2016 roku, Hyundai spodziewa się wzrostu sprzedaży tych pojazdów o 12,6 proc. w ciągu najbliższych pięciu lat. Celem firmy jest osiągnięcie sprzedaży 60 tys. egzemplarzy w ciągu 2012 roku i tym samym zdobycie miejsca w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli tego segmentu.

Co na pokładzie? Jakie silniki?


Nowość jest efektem nowego języka projektowania fluidic sculpture - dlatego i40 pręży się dynamiczną sylwetką. Zresztą spójrzcie na zdjęcia - i40 wygląda na kawał porządnego i ładnego auta. Słowem wpada w oko. Kombi będzie pierwszym nadwoziem jakie zadebiutuje w Europie. Fanów limuzyn Hyundai zaspokoi jeszcze w tym roku.

Wnętrze? Zaprojektowane z pomysłem - na pewno nie jest nudne... Rozstaw osi wynosi 2770 mm. Projektanci zapewniają, że samochód oferuje najlepszą w swojej klasie wewnętrzną przestrzeń przednią od siedzenia do dachu (1025mm), na wysokości ramion (1455mm) i nóg (1170mm). Pojemność bagażnika i40 wynosi standardowo 553 litrów, a przy złożonych siedzeniach zwiększa się do 1719 litrów.

Napęd? Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych o mocach od 115 KM do 177 KM.

W segmencie D silniki Diesla stanowią 75 proc. całkowitej sprzedaży, dlatego Hyundai przewiduje, że najbardziej popularnym będzie turbo diesel 1,7/136 KM. Pod maską zadebiutuje także zupełnie nowy napęd benzynowy 2.0 GDI . Ogólnie Hyundai zakłada sprzedaż w podziale na silniki w stosunku 65 proc. jednostki wysokoprężne i 35 proc. benzynowe.

Hyundai i40 będzie dostępny również w ekologicznej wersji Blue. Taki samochód ma m.in. zintegrowany system Stop & Go (ISG), opony o niskim współczynniku oporu toczenia i system zarządzania energią (AMS). i40 w wersji Blue z turbodieslem 1,7/115 KM, osiąga emisję CO2 na poziomie 113 g/km i spalanie na poziomie 4,3 l/100 km - ponoć nie ma lepszego w tej klasie w te klocki.

Kartą przetargową i40 ma być także kosmicznie bogate wyposażenie… Najważniejsze elementy to m.in. asystent parkowania z kamerą cofania, system utrzymywania toru jazdy, Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja. Do tego na liście jest jeszcze elektryczny hamulec postojowy, podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie, podgrzewane siedzenia tylne z możliwością regulacji pochylenia oparcia, a także automatyczny system odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewana kierownica.


W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie będzie zawierać ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

i40 może być wyposażony w dziewięć poduszek powietrznych - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy.

"i40 doskonale łączy w sobie cztery elementy, które stały się podstawowymi wartościami Hyundaia: praktyczność, wydajność, efektywność i stylizacja. Nasi projektanci i inżynierowie stworzyli samochód, zawierający w sobie wszystko to, czego poszukują europejscy kierowcy w modelach segmentu D" - skomentował Allan Rushforth.

i40 pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 roku. Producent zapowiada program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).