Alfa Romeo 4C Concept prezentuje klasyczną formułę dwuosobowego samochodu coupé z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem. Wymiary - około 4 metrów długości, rozstaw osi - mniej 2,4 m.

Jak mówią twórcy technologia i materiały zastosowane w Alfie Romeo 4C Concept wywodzą się z modelu 8C Competizione - włókno węglowe, aluminium i jedyny słuszny napęd - tylny.

Adrenaliny dostarczy benzynowy silnik o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, skrzynia biegów "Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz selektor kontroli dynamicznej pojazdu Alfa DNA.

Wewnątrz, tam gdzie znajduje się przestrzeń dla kierowcy i pasażera, nadwozie w całości wykonane jest z włókna węglowego, zaś konstrukcję tylnej ramy i klatki bezpieczeństwa wykonano z aluminium. Efekt? Auto waży mniej niż 850 kg. Rozłożenie masy - 40% na przedniej osi i 60% na osi tylnej. Stosunek masy do mocy wynoszący mniej niż 4 kg/KM oznacza, że jazda tym samochodem uzależni jak narkotyk…


Więcej o mocy? 4-cylindrowe turbobenzynowe serce 1750 o produkuje ponad 200 KM. Inżynierowie z Mediolanu obiecują, że silnik Alfy Romeo 4C Concept, umieszczony centralnie z tyłu samochodu, zapewnia porównywalne lub lepsze osiągi niż silnik o pojemności 3 litrów, utrzymując zużycie paliwa na ograniczonym poziomie.

4C Concept rozpędza się do ponad 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km w czasie krótszym niż 5 sekund.

Alfa Romeo 4C Concept nie trafi do muzeum! Auto pojawi się w sprzedaży w 2012 roku. Forza Alfa!