Ten niewielki silnik wysokoprężny jest tam produkowany od 2003 roku. Dokładnie w piątek 4 lutego fabrykę opuściła czteromilionową sztuka.

Jednostka 1.3 16v Multijet stanowi pierwsze powszechne zastosowanie technologii Multijet, wersji rozwojowej systemu Common Rail opracowanego przez firmę Fiat w 1997 roku.

Reklama

Silnik 1.3 16v Multijet (aktualnie produkowany w najnowszej wersji tej technologii znanej na świecie pod nazwą Multijet II) w 2005 roku zdobył liczne nagrody, między innymi tytuł Silnika Roku w kategorii 1.0 - 1.4 litra.

"Obecnie silnik dostępny jest w wersjach o różnej mocy: od 75 KM z turbosprężarką o stałej geometrii oraz 85 i 95 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Wszystkie wersje silnika Multijet zapewniają doskonałe osiągi przy obniżonym zużyciu paliwa, a także dzięki zastosowaniu łańcucha rozrządu gwarantują wydłużenie okresu serwisowego do 250 000 km, a okres pomiędzy wymianami oleju wynosi do 35 000 km." - powiedział dziennikowi.pl Bogusław Cieślar, szef biura prasowego Fiat Auto Poland.

Reklama
Inne

Przypominamy, że silnik Multijet montowany jest w wielu modelach Fiat Group Automobiles takich, jak fiat panda, rodzina fiata punto, lancia ypsilon, fiat qubo, alfa romeo MiTo (handlowa nazwa JTDm) oraz fiat 500.

Właśnie w fiacie 500 przeznaczonym dla francuskiego klienta został zainstalowany 4-milionowy silnik Multijet 95 KM Euro 5.

Od 2008 roku, silnik 1.3 16v Multijet jest również produkowany w zakładzie Fiat Powertrain w Ranjangaon w Indiach.