Wieści ze Stuttgartu! Spośród nagród przyznanych przez niemiecki magazyn "Auto Motor und Sport" w ramach konkursu "Die Besten Autos 2011" ("Najlepsze samochody 2011 roku") - konkurs w którym głosują czytelnicy wybierając zwycięzców w różnych kategoriach - silnik TwinAir Fiata (produkowany w fabryce w Bielsku-Białej) otrzymał nagrodę imienia Paula Pietscha (były kierowca wyścigowy, dziennikarz i wydawca) za wkład w rozwój technologiczny silników.

Przypominamy, że TwinAir to najnowszy silnik benzynowy opracowany przez Fiat Powertrain, który zadebiutował w 2010 roku w modelu Fiat 500. Dwucylindrowa jednostka o pojemności 875 cm3, dzięki turbosprężarce dysponuje mocą 85 KM i wg zapewnień producenta spala 4,1 litra paliwa na sto kilometrów, przy jedynych 95 gramach CO2 emitowanych na kilometr.


"Możemy wyróżnić trzy najważniejsze czynniki dzięki którym TwinAir jest w stanie ograniczyć tak znacząco poziom spalania i szkodliwych emisji, zapewniając jednocześnie dużą przyjemność z jazdy. Przede wszystkim budowa bazująca na dwóch cylindrach, dająca pełny wyraz koncepcji "downsizingu", która umożliwia ograniczenie pojemności i zmniejszenie tarć wewnętrznych. Ponadto innowacyjne elektrohydrauliczne sterowanie zaworami MultiAir, opracowane przez Fiat Powertrain, które zamiast tradycyjnego wału krzywkowego jest systemem o zmiennych fazach zaworów ssących. Zastosowana została również turbosprężarka, która zapewnia moc i moment obrotowy porównywalny z większymi, czterocylindrowymi silnikami." - powiedział dziennikowi.pl Bogusław Cieślar, szef biura prasowego Fiat Auto Poland.