Opublikowane niedawno przez IBRM Samar szczegółowe wyniki sprzedaży nowych samochodów w Polsce w 2010 roku wykazały, że marka Mitsubishi jest niekwestionowanym liderem w grupie aut w napędem na cztery koła.

Udział w polskim rynku tej japońskiej marki wzrósł o 7 proc. i jest prawie czterokrotnie większy od średniego rynkowego udziału Mitsubishi w Europie.

Łącznie w 2010 roku sprzedano w Polsce 44 043 samochody z napędem na 4 koła. 4668, czyli ponad 10 proc. z nich to 6 modeli Mitsubishi z napędem na dwie osie: Outlander, L200, Pajero, ASX, Lancer Ralliart i Lancer Evolution.


W ubiegłym roku 2 modele Mitsubishi stały się liderami w swych segmentach: najlepiej sprzedającym się SUV-em 4x4 był Mitsubishi Outlander (3391 aut) a najpopularniejszym pickupem 4x4 w naszym kraju okazał się Mitsubishi L200 (628 sprzedanych samochodów). Pojazdy te zdobyły odpowiednio 15 proc. i 24 proc. udziału w tych segmentach.

Polski oddział Mitsubishi uzyskał też bardzo wysoki w skali europejskiej udział w rynku na poziomie 3 proc., co potwierdza znakomite 3 miejsce Polski w rankingu sprzedaży krajów Starego Kontynentu w 2010 roku.