Warszawa znów jest jednym z miast, w których rywalizację rozpoczynają uczestnicy Rallye Monte-Carlo Historique - historycznej części najbardziej znanego rajdu świata. Rajd Monte Carlo do roku 1996 miał charakter zlotu gwiaździstego. Załogi startowały z różnych miast Europy oraz Afryki Północnej - Warszawa 20 razy gościła start rajdu.

Polscy rajdowcy i prawdziwi weterani Monte Carlo Historique - Jerzy i Wojciech Walentowiczowie, ruszą w trasę rajdu samochodem Alfa Romeo 2000 GTV. Michelin wyposażył samochód braci Walentowiczów w 4 komplety opon z kolcami Michelin X-Ice North.

"Z Warszawy wystartuje blisko jedna trzecia uczestników Rajdu, czyli 98 załóg, co samo w sobie jest ogromnym sukcesem" - powiedział Jerzy Walentowicz. "Nasza załoga startuje po raz siódmy tym samym samochodem, Alfą Romeo 2000 GTV z 1972 roku. Nie żałujemy naszej Alfie doskonałej benzyny, najlepszych na świecie opon i czasem, gdy nikt nie patrzy, paru pieszczotliwych słów. W rewanżu dostajemy szybkość, poczucie bezpieczeństwa, doskonałe trzymanie się drogi i niezawodność, której każdy nam może pozazdrościć. Tradycyjnie też trasę rajdu pokonamy po raz kolejny na oponach Michelin z kolcami, które doskonale sprawdzają się w zimowych warunkach w Monte Carlo."

Inne miasta startowe poza Warszawą, to w tym roku marokański Marrakesz, szkockie Glasgow, Barcelona w Hiszpanii i Reims we Francji. Rywalizacja na trasach zlokalizowanych na północ od Monako potrwa do 2 lutego 2011 roku.

Polska edycja rajdu wyruszy 27 stycznia o godzinie 13.00 z Placu Teatralnego w Warszawie. Startowi będą towarzyszyć liczne imprezy zorganizowane z myślą o miłośnikach motoryzacji.

"Opony kolcowane Michelin X-Ice North, na których wystartują w Monte Carlo Historique bracia Jerzy i Wojciech Walentowiczowie, stworzone zostały z zastosowaniem trzech technologii: Michelin Full Active Tread, MICHELIN Flexice Compound i Michelin DuraStud System. Opona Michelin X-Ice North jest oponą o niskich oporach toczenia - wykorzystuje technologię GreenX, która pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję CO² do atmosfery." - powiedziała dziennikowi.pl Ewa Konopka z Michelin Polska.

Opony kolcowane nie są dostępne w sprzedaży na rynku polskim. W Europie, opony te można użytkować w krajach skandynawskich, Rosji, Estonii, na Litwie i Łotwie, oraz w niektórych regionach Francji i Belgii w czasie szczególnie trudnych warunków na drodze.