Mitsubishi przedstawiło nowy biznes plan o nazwie "Jump 2013", obejmujący lata fiskalne 2011-2013 (zakończenie planu przewidziano na 31.03.2014).

Do 2015 roku japońska firma wprowadzi na rynek 8 nowych modeli elektrycznych.

Zaś w 2013 roku pojawić się mają pojazdy hybrydowe o znacznie lepszej wydajności paliwowej w porównaniu z pojazdami o tradycyjnym napędzie spalinowym.

Jednocześnie firma koncentrować się będzie dużą cześć swych działań i zasobów biznesowych na dostępnych globalnie i ważnych strategicznie modelach takich, jak samochody kompaktowe czy klasy SUV, na które powinien być duży popyt, szczególnie na rynkach wschodzących.

Dzięki zaprzestaniu produkcji wersji modeli przeznaczonych na poszczególne rynki, zwiększy się również tempo prac projektowych oraz sam asortyment.

Na rynkach wschodzących, gdzie popyt stale rośnie, firma planuje poszerzyć ofertę poprzez wprowadzenie modeli, na które jest największe zapotrzebowanie, takich jak pojazdy klasy SUV czy oszczędny, niedrogi, kompaktowy i globalnie dostępny model o dużym znaczeniu strategicznym (Global Small).

Całkowity planowany wolumen sprzedaży w roku fiskalnym 2013 ma wynieść 1,37 mln sztuk (prognozy opracowane w roku podatkowym 2010 zakładały milion sztuk).


W Tajlandii Mitsubishi zbuduje trzecią fabrykę, dzięki czemu kraj ten stanie się drugim po Japonii centrum eksportowym koncernu.

W Chinach japońska marka zwiększy swą wydajność produkcyjną umacniając wspólne przedsięwzięcie typu joint venture z lokalnym partnerem, a w Rosji uruchomiona zostanie produkcja nowego pojazdu klasy SUV.

Jednocześnie zdolność produkcyjna w japońskich, północnoamerykańskich oraz europejskich centrach produkcyjnych dostosowana zostanie do przewidywanych wolumenów sprzedaży. Centrum w USA wprowadzi nowy model przeznaczony zarówno na rynek rodzimy, jak i na eksport.

Co do centrum europejskiego firma podjęła decyzję, by nie produkować w nim następcy europejskiej wersji modelu colt.

W Japonii, wspólnie z koncernem Nissan, Mitsubishi założy spółkę joint venture produkującą pojazd typu mini-car (na rynek lokalny).