Fiat Freemont powstał na bazie modelu Dodge Journey i jest pierwszym modelem Fiata, który zrodził się jako owoc współpracy włoskiej spółki z Chrysler Group. Produkowany będzie w meksykańskim zakładzie w Toluca, w tym samym, w którym produkowany jest model 500, przeznaczony na rynek amerykański.

Reklama

Od przedniego zderzaka do tylnego freemont mierzy 489 cm. Szerokość - 188 cm. Od asfaltu po czubek dachu jest 172 cm. Rozstaw osi - 289 cm. Kabina pomieści 7 osób. Bagznik z płaską powierzchnią załadunkową pomiści do 1461 litrów.

Ludzie z Fiata obiecują, że całkowicie nowe wnętrze wykonane jest z miękkich i przyjemnych w dotyku materiałów . Deska rozdzielcza to chromowane elementy, nowa tablica przyrządów plus system telematyczny z dużym kolorowym ekranem dotykowym.

Inne

Freemont będzie sprzedawany w dwóch wersjach wyposażenia. W obydwu wersjach jest 7 miejsc, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja, system keyless entry, tempomat, komputer pokładowy, system monitoringu ciśnienia powietrza w oponach, światła przeciwmgielne i radio z kolorowym ekranem dotykowym i sterowaniem przy kierownicy.

Reklama



Nie zabraknie 17 calowych alufelg, radioodtwarzacza z dotykowym ekranem o przekątnej 8,4 cala, czytnikiem DVD i kart SD, systemu bluetooth, tylnych czujników parkowania, składanych autoamtycznie lustek, przyciemnionej szyby tylnej oraz relingów dachowych.

Freemont posiadać będzie napęd przedni z turbodoładowanym silnikiem Diesla (silnik 2.0 Multijet o mocy 140 KM lub 170 KM) połączony z ręczną skrzynią biegów.

Później pojawią się także wersje 4x4 z silnikiem 2.0 Multijet o mocy 170 KM i 3.6 benzynowym V6 o mocy 276 KM (z rodziny Pentastar wywodzącego się z Grupy Chrysler), obydwie z automatyczną skrzynią biegów. Z wyjątkiem silnika 3,6 litrowego i podłączonego automatu, wszystkie zespoły napędowe są produkowane i opracowane przez FPT- Fiat PowerTrain.

Reklama

Żeby samochód bardziej przypadł do gustu Europejczykom inżynierowie Fiata poprawili zawieszenie i układ kierowniczy - ma być bardziej precyzyjnie i sprężyście. Dopracowano także wyciszenie kabiny. Bezpieczeństwo to 7 poduszek powietrznych, ABS, ESP z Hill-Holderem (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach), systemie przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu (ERM).

Inne

Freemont zadebiutuje podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż ruszy w połowie 2011 roku…