Mitsubishi już oficjalnie rozpoczęło sprzedaż europejskiej wersji elektrycznego i-MiEV (z kierownicą po lewej stronie). Od chwili debiutu tego auta w październiku 2010 roku, do dziś japoński koncern zebrał zamówienia na ponad 2500 sztuk swojego elektrowozu (w tej liczbie jest także Peugeot iOn i Citroën C-ZERO - czyli japoński i-MiEV z francuskimi znaczkami). Licznik bije dalej...

Kraje, w których można już kupić i-MiEV to Austria, Belgia, Dania, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria i Wielka Brytania. Na Wyspach kierowca kupujący elektryczne auto lub pojazd minimalnie zatruwający środowisko może liczyć na uzyskanie rządowej bezzwrotnej zapomogi w wysokości jednej czwartej kosztów, maksimum do 5 tys. funtów.


Mitsubishi dostało też zgłoszenia z Finlandii, Serbii, Turcji i Słowenii. Dlatego japoński producent planuje wysłać tam kilka sztuk i-MiEV do testów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wówczas elektryczny wózek będzie dostępny w 19 europejskich krajach. Później Mitsubishi chce sukcesywnie wprowadzać to auto na całym terytorium Starego Kontynentu.

W polskiej ofercie ten model pojawił się w połowie października 2010 roku i do dziś sprzedano już 30 takich pojazdów . Pierwszy samochód trafi do polskiego klienta ok. 10 lutego. Mitsubishi i-MiEV w Polsce kosztuje 160 tys. zł.

Mitsubishi to pierwsza na świecie firma, która opracowała samochód elektryczny i uruchomiła jego seryjną produkcję (w czerwcu 2009 roku). Miesiąc później i-MiEV pojawił się w sprzedaży na terenie Japonii. Sprzedano tam już ok. 4000 tych samochodów klientom indywidualnym i flotowym.