Przy okazji podsumowania słupków sprzedaży ludzie z Chevroleta chwalą się, czym zaskoczą kierowców w tym roku - roku 100 urodzin tej marki. Ale po kolei...

W 2010 roku Chevrolet sprzedał 477 194 pojazdów, co stanowi wzrost o 12 procent w stosunku do 2009 roku i historycznie drugi najlepszy wynik osiągnięty przez tę amerykańską markę w Europie. Udział Chevroleta w rynku europejskim wzrastał osiągając najwyższą wartość 2,5 procent. Rok 2010 zakończył się rekordowymi wynikami udziału w rynku czwartego kwartału (2,7 procent) oraz miesiąca grudnia (3 procent). Na przestrzeni całego roku całkowity udział w rynku wzrósł ogółem w 21 poszczególnych krajach europejskich.

W roku 2010 Chevrolet ustanowił rekordy w kategoriach udziału w rynku jedenastu krajach europejskich, w tym czterech w Europie Zachodniej (Austria, Dania, Portugalia, Hiszpania) oraz siedmiu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Rumunia, Słowenia, Turcja, Uzbekistan). W Rosji Chevrolet utrzymał swoją wiodącą pozycję wśród producentów zagranicznych i stabilny udział w rynku wynoszący 5,9 procent.

W Polsce Chevrolet zakończył 2010 rok rekordową sprzedażą samochodów odkąd ponownie wszedł na polski rynek w 2004 roku. Łącznie sprzedaż Chevroleta w całym 2010 roku wyniosła 6170 sztuk, czyli o 472 samochody więcej niż w 2009 roku. Jest to wzrost o 8,3 procent.

"Nasze mocne wyniki stworzyły doskonałą scenerię dla roku obchodów stulecia istnienia firmy" - powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. "Dzięki siedmiu nowym premierom zaplanowanym na rok obecny mamy fantastyczną okazję, aby wynieść Chevroleta na kolejny poziom w Europie."

Co przygotował Chevy?


Na setne urodziny Chevrolet przygotował nowego, rodzinnego vana o nazwie orlando, nową generację captivy (SUV), zupełnie nowe aveo (w wersji 4-drzwiowej sedan oraz 5-drzwiowej hatchback) oraz kompaktowego 5-drzwiowego cruze’a w wersji hatchback.

Wreszcie pojawi się model corvette grand sport oraz wersje coupe i convertible legendarnego, nowego camaro, które od miesięcy zajmuje najwyższe miejsca amerykańskich rankingów samochodów sportowych. 


Pod koniec roku w europejskich salonach dostępny będzie utytułowany volt, samochód z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu.

"Dotychczas nasza oferta modeli obejmowała mniej niż 30 procent rynku europejskiego" - wyjaśnia Brannon. "Dzięki naszym siedmiu <samochodom na stulecie>, kilku nowym silnikom diesla i benzynowym będziemy w stanie konkurować w ponad połowie segmentów rynkowych."

Chevrolet znany jest lepiej ze względu na wytwarzane przez siebie samochody sportowe, takie jak Corvette, jej najlepiej sprzedającym się w Europie w roku 2010 modelem był samochód mini o nazwie Spark. Wprowadzony do sprzedaży na początku roku Spark szybko wspiął się na 4. miejsce w europejskim segmencie pojazdów mini, zdobywając udział w rynku na poziomie 7 procent.