Chevrolet w Detroit "poczęstował" świat najnowszą limuzynką o nazwie sonic w Europie (i w Polsce) samochód będzie nazwany aveo - to ostateczny model gotowy do seryjnej produkcji...

Nowy model jest dłuższy, szerszy i bardziej przestronny. Kabina - środkowa część deski rozdzielczej przypomina tą z większego modelu cruze. Za kierownicą tkwi inspirowana motocyklami tablica wskaźników z obrotomierzem połączonym z cyfrowym prędkościomierzem. Całość podświetli błękitna aura. Schowki? W konsoli centralnej i drzwiach.

http://www.youtube.com/watch?v=oq3C8OlZMpY


Zdaniem inżynierów Chevroleta nowy aveo (sonic) ma możliwości załadunkowe należące do najlepszych w klasie - pojemność bagażnika nowej limuzyny wynosi 397 litrów. Także odporność na skręcanie zaliczają do najwyższych w segmencie małych aut. 

Podwozie nowego chevroleta ma połączyć komfort jazdy z dobrym prowadzeniem - podobno za dostrojenie zawieszenia są odpowiedzialni inżynierowie, którzy na co dzień "komponują" układ jezdny corvette. Elektroniczne wspomaganie kierownicy (EPS) i system stabilizacji toru jazdy (ESC) znajdą się w standardowym wyposażeniu.


Moc? W europejskim wydaniu nowej limuzynki Chevroleta w tabelce z silnikami najpewniej znajdziemy dwa warianty benzynowego motoru 1,2 l (o mocy 70 KM i 86 KM), jednostkę 1,4/100 KM oraz 1,6/115 KM. W USA auto będzie sprzedawane z benzynowymi silnikami 1,4 Turbo/138 KM i 1,8/135 KM.

Na Starym Kontynencie po raz pierwszy aveo sedan (podobnie jak hatchback) będzie dostępne z ekonomicznym turbodieslem 1,3 l (w dwóch wersjach 75 KM i 95 KM) z systemem Start/Stop. Jednostkę produkuje fabryka Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej - to właśnie ten silnik jest zasilany przez wtrysk bezpośredni Common Rail II generacji. Motor napędza np. opla corsę, czy fiata punto evo.


Pierwsza 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów zastosowana przez Chevroleta w małym aucie będzie na liście opcji dla jednostek 1,4 i 1,6; w zależności od wersji silnika auto rozpędzą 5- lub 6-biegowe przekładnie manualne.

Sprzedaż sedana i hatchbacka ruszy latem 2011 roku.