Silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest rozwinięciem popularnego silnika wyścigowego z modelu RS Spyder, który teraz, w wersji 918 RSR, może osiągać nawet 10 300 obrotów na minutę. Silniki elektryczne przy przednich kołach zapewniają dodatkowe 75 kW mocy (łącznie do 150 kW), co daje w sumie 767 koni mechanicznych.

Ta dodatkowa moc pozyskiwana jest podczas hamowania, a następnie przenoszona do jednostki magazynowania energii kinetycznej lub do koła zamachowego. W modelu 918 RSR koło zamachowe znajduje się po stronie pasażera i jest urządzeniem zasilanym elektrycznie, którego wirnik może działać z prędkością 36 tys. obrotów na minutę w celu oszczędzania energii. 

Gdy jednostka magazynująca energię kinetyczną zostanie naładowana, kierowca za pomocą odpowiedniego przycisku może ją uwolnić, aby zwiększyć przyspieszenie lub wykorzystać w manewrze wyprzedzania.