Chevrolet podliczył słupki za cały 2010 rok. Producent chwali się, że miniony rok zakończył rekordową sprzedażą samochodów odkąd ponownie wszedł na polski rynek w 2004 r. Łącznie sprzedaż Chevroleta w całym 2010 roku wyniosła 6170 sztuk, czyli o 472 samochody więcej niż w 2009 roku. Jest to wzrost o 8,3 proc.

W grudniu Chevrolet osiągnął sprzedaż na poziomie 630 sztuk. Jest to wynik o 6 proc. lepszy od listopada (594 sztuki). Najlepiej sprzedające się modele to: aveo (241 sztuk), captiva (184 sztuki), spark (107 sztuk) oraz cruze (78 sztuk).

Najlepiej sprzedawanym modelem Chevroleta w całym minionym roku był Aveo. Łącznie do klientów trafiły 3042 sztuki (49,3 proc. udziału w sprzedaży marki). Kolejne modele pod względem największego udziału w całkowitej sprzedaży Chevroleta to spark – 906 sztuk (14,7 proc.), captiva – 727 sztuk (11,8 proc.) oraz cruze – 720 sztuk (11,7 proc.).


Jak zaznaczają księgowi rok 2010 był szczególnie rekordowy dla modelu captiva, który zanotował największą od momentu wprowadzenia na rynek sprzedaż – 727 sztuk. Wzrost aż o 74,3 proc. w stosunku do poprzedniego roku (417 sztuk). 

"Osiągnęliśmy rekordowy wynik w minionym roku. Udało się to uzyskać mimo słabszego I kwartału. Dzięki szybkim i elastycznym działaniom, odpowiadającym na zmieniające się warunki rynkowe już od czerwca do grudnia 2010 roku zanotowaliśmy o 64 proc. lepszy wynik w porównaniu z takim samym okresem przed rokiem. To w konsekwencji przyniosło rekordową sprzedaż w historii marki." - powiedział Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland. "Pomimo wciąż niepewnej sytuacji związanej z wieloma niewiadomymi na rynku motoryzacyjnym w Polsce, w 2011 roku liczymy na jeszcze większą sprzedaż, przede wszystkim dzięki planowanej ofensywie modelowej Chevroleta." - dodał Żelazny.


Rok 2011 to także obchody 100-lecia powstania firmy Chevrolet. Z tej okazji Chevy przygotował kilka nowości: rodzinnego vana Orlando, SUVa Captivę, miejskie Aveo w wersji hatchback i sedan, kompaktowego Cruze’a hatchback oraz sportowe Camaro.

Świętowanie rozpocznie się debiutem nowego, siedmioosobowego modelu Orlando. Pierwsze egzemplarze klienci będą mogli odebrać już na początku marca. Cena? Chevrolet Orlando dostępny będzie w bazowej wersji LS w cenie od 59 990 zł. Co na to konkurencja? Znacznie droższa - Opel Zafira kosztuje od 66 700 zł, Citroen C4 Grand Picasso - od 71 800 zł w promocji , VW Touran - od 69 890 zł.

W kwietniu w salonach sprzedaży pojawi się również nowa Captiva. Kolejne premiery planowane są na połowę roku - na rynku zadebiutuje nowe Aveo i Cruze hatchback. Pod koniec roku Chevrolet planuje wprowadzić również legendę amerykańskiej motoryzacji - Camaro.