Zapowiadana zmiana przepisów podatkowych, która spowoduje, że od stycznia 2011 r. nie będzie już można odliczać pełnego VAT-u od zakupu, leasingu i paliwa do samochodów z kratką skutecznie zachęciła przedsiębiorców do wymiany flot, co widać było bardzo dobrze na podstawie wyników firm leasingowych za trzeci kwartał br. Dodatkowo popyt jest wzmacniany specjalnymi działaniami marketingowymi części firm leasingowych. BZ WBK Leasing prowadzi promocję, w której przedsiębiorcy decydujący się na leasing auta z kratką za 61 groszy otrzymują wygodną kartę paliwową, a jeśli są nowymi klientami Spółki otrzymają dodatkowo 300 zł na zakupy dokonywane kartą.

"Obecnie w całej kategorii pojazdów coraz więcej wniosków, które rozpatrujemy, dotyczy samochodów "z kratką". Nasi doradcy dostają też bardzo dużo pytań dotyczących tego, jak odliczenie VAT-u wygląda w praktyce i jaką umowę leasingu najlepiej zawrzeć, żeby uniknąć ewentualnych problemów z fiskusem" – mówi Tomasz Gęsicki, odpowiedzialny za segment pojazdów w BZ WBK Leasing. 

Eksperci BZ WBK Leasing potwierdzają również, że z decyzją o wyleasingowaniu "auta z kratką" warto się pospieszyć, bo aut tych zaczyna powoli brakować u dostawców. "Już teraz czas oczekiwania na niektóre najbardziej popularne modele z kratką wynosi nawet 10 tygodni, a pod koniec roku będzie prawdopodobnie jeszcze dłuższy. Jednocześnie niektóre modele takie, jak np. BMW X3 czy Mercedes ML są już praktycznie niedostępne u dilerów" - podkreśla Gęsicki.

W związku z likwidacją odliczenia VAT-u nie zmienia się czołówka najczęściej leasingowanych samochodów firmowych. Największą popularnością cieszą się Skody (ok. 15% łącznej ilości sfinansowanych aut) oraz Fordy, które są tradycyjnie lubiane przez fleet managerów. Leasingowane modele to głównie Fabia i Octavia, a jeśli chodzi o Fordy: Mondeo i Focus.