Amerykańskie czasopismo "Popular Science" nominowało technologię MultiAir do nagrody "Najlepsza z nowości" 2010 ("Best of What's New" 2010) za rozwiązania, które pozwalają na oszczędności paliwa i poszanowanie środowiska naturalnego.

http://www.youtube.com/watch?v=g-T2jFOpgCc

W ten sposób układ elektrohydraulicznego sterowania zaworami ssącymi MultiAir, wynaleziony i wprowadzony na rynek przez FPT - Fiat Powertrain Technologies po tym jak okazał się hitem w Europie, zyskuje uznanie po drugiej stronie oceanu.

W Stanach Zjednoczonych technologia MultiAir będzie wkrótce dostępna w silniku 1,4 we wprowadzanym ten na rynek modelu Fiat 500, wyposażonego w czterocylindrowy silnik FPT o pojemności 1,4 litra.

Technologia MultiAir charakteryzuje się precyzyjną kontrolą ilością powietrza zasysanego do cylindrów bez wykorzystywania przepustnicy, redukując dzięki temu zużycie paliwa i emisję CO2 aż do 10 proc. zapewniając przy tym moc większą o 10 proc. i moment obrotowy wyższy o 15 proc. Ponadto dokładna kontrola spalania zmniejsza również emisje substancji zanieczyszczających środowisko naturalne. 


Zdaniem swoich twórców MultiAir to uniwersalna technologia, którą z łatwością można stosować we wszystkich silnikach benzynowych. Interesujące możliwości rozwoju czekają również silniki diesla.

W czerwcu tego roku silnik 1.4 Turbo opracowany przez FPT, pierwszy silnik, w którym wdrożono technologię MultiAir został wybrany "Silnikiem Roku 2010" w kategorii najlepszego nowego silnika, przyznaną przez międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy - specjalistów z 32 krajów.

Dziś system MultiAir jest dostępny w modelach: Abarth Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo 165 KM; Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir 105 KM oraz 1.4 MultiAir Turbo 135 KM i 170 KM; Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo 170 KM; Lancia Delta 1.4 MultiAir Turbo 140 KM; Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo 85 KM; Fiat Bravo 1.4 MultiAir Turbo 140 KM oraz Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 105 KM i 1.4 MultiAir Turbo 135 KM.