12 zespołów, które właśnie ukończyły Mistrzostwa Świata Formuły 2010, 19 i 20 listopada będzie testować po raz pierwszy opony Pirelli. Testy odbywają się na 5,5 kilometrowym torze Yas Marina w Abu Zabi. Wydarzenie to jest inauguracją trzyletniego kontraktu na wyłączną dostawę opon przez legendarną włoską firmę.

Słońce, słaby wiatr i temperatura powietrza około 34 stopnie, co oznacza nawierzchnię toru rozgrzaną do około 48 stopni podczas testów. Pierwszy test nowych opon, w których udział wezmą wszystkie zespoły, odbędzie się po serii ośmiu prywatnych testów realizowanych przez Pirelli od 19 sierpnia.

Od tego momentu, Toyota TF 109 wybrana jako samochód testowy, pokonała około 7000 kilometrów z Nick’iem Heidfeld’em, Romain’em Grosjean’em i Pedro De La Rosą za kierownicą, pokonując różne rodzaje warunków panujących na wielu europejskich torach.

Inżynierowie Pirelli, pod kierownictwem Dyrektora ds. Sportów Motorowych Paula Hembery, na torach w Mugello, Monza, Barcelonie, Walencji, Jerez i Le Castellet, testowali wszystkie rodzaje opon, które będą wykorzystywane podczas przyszłorocznego sezonu zgodnie z regulacjami FIA: cztery modele śliskie opony, jeden pośredni i jeden deszczowy.


"Jesteśmy zadowoleni z pracy, jaką wykonaliśmy do tej pory. Testy przeprowadzone w Europie dały nam wszystkim niezbędne informacje, których potrzebowaliśmy na tym etapie projektu. Od piątku kierowcy i inżynierowie z wszystkich zespołów będą się z nami dzielić swoimi opiniami
i spostrzeżeniami, które są bardzo ważnym elementem drugiej fazy: wyzwania, do którego jesteśmy bardzo dobrze przygotowani.” - powiedział Paul Hembery, dyrektor Pirelli ds. sportów motorowych.

Test w Abu Zabi są prowadzone przez zespoły, które ustaliły program i parametry jakie chciałyby osiągnąć podczas następnych dwóch dni. Będą używane "slicki" zarówno z miękkiej jak i średniej mieszanki, a ich rozróżnianie będzie się odbywać za pomocą kolorowych pasków na ścianie bocznej opony. Każdy zespół będzie prowadził tylko jeden samochód na ośmiu zestawach dostępnych opon, cztery na jeden dzień, co łącznie daje 384 opony.


Podczas testów, zespoły będą w pełni wspierane przez inżynierów i techników Pirelli. Na czas testów każdemu zespołowi przyporządkowany zostanie jeden inżynier. W sumie na torze w Abu Zabi pomagać będzie 30 osób z ekipy Pirelli. Dzień przed rozpoczęciem testów inżynierowie i technicy Pirelli spotkali się ze wszystkimi zespołami na ogólnym briefingu, podczas którego omówiony został program nadchodzących dni. Pod koniec każdego z nich odbędą się dodatkowe spotkania, podczas których porównywane będą opinie i informacje.

W 2011 roku Pirelli dostarczy 50 tys. opon do wyścigów w ramach Mistrzostw Świata Formuły 1. Opony zostaną wyprodukowane w fabryce Pirelli Izmit w Turcji - jednej z najnowocześniejszych w sektorze oponiarskim. Technicy Pirelli zbudowali i wprowadzili mechanizmy i procesy produkcyjne, które są doskonale przystosowane do produkcji tak wyjątkowych i najbardziej zaawansowanych technologicznie opon.