Firma Pol Mot Warfama, notowany na warszawskiej giełdzie dystrybutor maszyn rolniczych, kończy przygotowania do wypuszczenia na rynek polski i europejski nowego samochodu z homologacją Grand Tiger (Chiny).

W aucie montowany jest koreański silnik o mocy 170 KM, ten sam, który używany jest w Kii Sportage oraz Hyundaiu Santa Fe. Bezpośrednimi rywalami dla tego pojazdu mają być samochody Tata czy Isuzu. Nowość z Lublina nie będzie konkurować ze znacznie droższymi i luksusowymi pikapami takimi jak Mitsubishi L200 czy Ford Ranger…

Tania terenówka z Lublina - za ile - czytaj dalej>>>


Spółka ma już homologację aut w Unii Europejskiej i umowę z chińskim producentem. Umowa licencyjna z ZX Auto daje polskiej spółce wyłączność na sprzedaż tego modelu nie tylko w naszym kraju, ale też na innych unijnych rynkach.

A jak mówił wcześniej GDP Karol Zarajczyk, wiceprezes Pol-Mot Warfamy, rozmowy w sprawie dystrybucji samochodów na innych unijnych rynkach już są prowadzone i to właśnie od ich przebiegu uzależniony będzie poziom produkcji samochodów w Lublinie. Przy obecnym kursie dolara samochód ma kosztować 60-65 tys. zł.