Drugie miejsce zajął Norweg Petter Solberg (Citroen C4 WRC), ze stratą 19,1 s, a na trzeciej pozycji uplasował się Fin Jari-Matti Latvala (Ford Focus WRC) - strata 1.35,3.

"Było naprawdę ciężko. Petter Solberg jechał bardzo szybko od początku rajdu, niemal nie popełniał błędów. Bardzo mi się to podobało. Jestem zadowolony ze zwycięstwa. W ten sposób potwierdziłem, że tytuł mistrza świata mi się należał" - powiedział na mecie Loeb.

Reklama

Wicemistrzem świata został Latvala, trzecie miejsce w klasyfikacji mistrzostw zajął Solberg,a czwarte - Francuz Sebastien Ogier (Citroen C4), który przed zawodami był jeszcze drugi. Ogier drugiego dnia miał poważny wypadek, uszkodził w samochodzie klatkę bezpieczeństwa i musiał się wycofać.

Michał Kościuszko (Skoda Fabia S2000), rywalizujący w SWRC, w swojej klasie zajął piąte miejsce, a w klasyfikacji generalnej uplasował się na 15. pozycji ze stratą 22.20,1 do Loeba.

"To była bardzo trudna impreza. Zmienne warunki pogodowe, dużo błota na drodze i wiele zdradliwych miejsc spowodowały, że walijskie szutry były jeszcze bardziej wymagające. Na czwartym odcinku uderzyliśmy w kamień, uszkodziliśmy poważnie lewe tylne koło i straciliśmy tam prawie trzy minuty, co spowodowało, iż nie mieliśmy już szans na lepszy wynik. Przede wszystkim walczyliśmy o 5. miejsce w mistrzostwach świata SWRC" - przyznał Michał Kościuszko.

Reklama

Z dwudziestu rozegranych na walijskich trasach odcinków specjalnych Loeb wygrał 11, Latvala 4, Solberg 3, Ogier i Sordo po jednym. Loeb triumfował w tym rajdzie po raz trzeci z rzędu.

W Rajdzie Wielkiej Brytanii po raz ostatni kierowcy jechali samochodami WRC z silnikami o pojemności 2 litrów. Od 2011 roku auta będą wyposażone w jednostki napędowe o pojemności 1,6 litra, które mają spowodować, że uda się znacznie obniżyć koszty utrzymania zespołów rajdowych w mistrzostwach świata.

Reklama

Wyniki 66. Rajdu Wielkiej Brytanii:

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen C4) 3:14.54,0
2. Petter Solberg (Norwegia/Citroen C4) strata 19,1
3. Jari-Matti Latvala-Miikka Anttila (FIN/Ford Focus) 1.53,3
4. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 1.35,3
5. Dani Sordo (Hiszpania/Citroen C4) 2.12,2
6. Henning Solberg (Norwegia/Ford Focus) 6.26,5
7. Matthew Wilson (W. Brytania/Ford Focus) 8.37,8
8. Kimi Raikkonen (Finlandia/Citroen C4) 10.27,9
9. Mads Ostberg (Norwegia/Subaru Impreza) 10.28,9
10. Andreas Mikkelsen (Norwegia/Skoda Fabia S2000) 14.01,2 (1 m. SWRC)
...
15. Michał Kościuszko (Polska/Skoda Fabia S2000) 22.20,1 (5 m. w SWRC)










Klasyfikacji końcowa MŚ w sezonie 2010:

1. Sebastien Loeb (Francja/Citroen C4) 276 pkt
2. Jari-Matti Latvala (Finlania/Ford Focus) 171
3. Petter Solberg (Norwegia/Citroen C4) 169
4. Sebastien Ogier (Francja/Citroen C4) 167
5. Daniel Sordo (Hiszpania/Citreon C4) 150
6. Mikko Hirvonen (Finlandia/Ford Focus) 126
7. Matthew Wilson (W. Brytania/Ford Focus) 74
8. Henning Solberg (Norwegia/Ford Focus) 37
9. Federico Villagra (Argentyna/Ford Focus) 36
10. Kimi Raikkonen (Finlandia/Ford Focus) 25








Klasyfikacja zespołów fabrycznych:

1. Citroen Total 456 pkt
2. BP-Ford Abu Dhabi 337
3. Citroen Junior Team 217
4. Stobart M-Sport Ford 176
5. Munchi's Ford 58