Do rywalizacji zaproszono dziesięć osób, które uzyskały najlepsze wyniki podczas eliminacji. Zmagania podzielono na dwie części: pisemną oraz praktyczną. W ramach tej drugiej, uczestnicy musieli na czas ocenić stan techniczny podzespołów przekładni automatycznej, wykazać się znajomością budowy silnika wysokoprężnego i-DTEC, a także określić powód wystąpienia usterki w samochodzie Honda Civic.

Zdaniem Marcina Żaczka, odpowiedzialnego za organizację konkursu, walka o tytuł najlepszego mechanika Hondy była niezmiernie wyrównana. Wszyscy finaliści wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem zawodowym, a o ostatecznym wyniku zdecydowały pojedyncze punkty.

Klasyfikacja końcowa konkursu:
I miejsce - Bogusław Jeż z firmy IGMAR AD Sp. z o. o. w Słupsku

II miejsce - Krzysztof Figura z firmy AUTOKOPEX Sp. z o. o. w Katowicach

III miejsce - Tomasz Klamann z firmy ARIES MOTOR Sp. z o. o. w Warszawie