Zespół Chevroleta jest coraz bliżej tytułu dzięki zdobyciu pierwszego miejsca oraz sporej liczby punktów w przedostatniej rundzie mistrzostw WTCC w deszczowej Okayamie. W klasyfikacji konstruktorów od wygranej dzieli Chevroleta jedynie 6 punktów, a Yvan Muller zwiększył swoją przewagę w klasyfikacji kierowców.

Rob Huff wygrał pierwszy wyścig po starcie z trzeciej pozycji i wyprzedzeniu dwóch BMW. Yvan Muller finiszował w obu wyścigach na trzecim miejscu na podium. Dodatkowe punkty zdobyli Rob i Alain w drugim wyścigu - w ciągu weekendu zespół zdobył sześć punktów.

Mistrzostwa WTCC 2010 zakończą się za trzy tygodnie tradycyjnym, prestiżowym wyścigiem na ulicach Makau, niegdyś portugalskiej enklawy w Chinach. W ubiegłych latach był to szczęśliwy tor dla Chevroleta.

Rob Huff (1/4 miejsce): „Jesteśmy bardzo zadowoleni z dzisiejszych wyników. Niebiescy spisali się wspaniale. Chcieliśmy, aby padał deszcz, bo wiedzieliśmy, że wyrówna szanse wszystkich samochodów. Odgadnięcie właściwych ustawień nie było łatwe, ponieważ deszcz pojawił się dopiero dziś. Startowaliśmy jednak zgodnie z zeszłorocznymi danymi i okazało się to dobrym posunięciem. Po starcie zza samochodu bezpieczeństwa w pierwszym wyścigu udało mi się wyprzedzić oba BMW i zdobyć wystarczającą przewagę. W drugim wyścigu skoncentrowaliśmy się na zabezpieczeniu pozycji Yvana.”

Yvan Muller (3/3 miejsce) „Jedno jest pewne – weekend zakończył się dużo lepiej niż rozpoczął! Dzisiaj połączyliśmy zespołowe wysiłki i zebraliśmy owoce dobrze wykonanej pracy. Start z czwartej pozycji i dwukrotny finisz na podium z większą ilością punktów niż moi bezpośredni rywale to świetne uczucie. Ale nasze zadanie nie dobiegło końca i musimy być bardzo ostrożni w Makau, bo każdy wie, że tamten wyścig to loteria.”

Alain Menu (9/5miejsce): „Dzisiejsze warunki były naprawdę bardzo trudne. Wszędzie było dużo wody, a widoczność niemal zerowa, ale szczęśliwie wszystko poszło dobrze i jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów.”


WYNIKI 1. WYŚCIGU NA TORZE OKAYAMA

1. R Huff Chevrolet Cruze 16 okrążeń w ciągu 31m46s668
2. A Priaulx BMW 320si + 2s977
3. Y Muller Chevrolet Cruze + 4s931
4. A Farfus BMW 320si + 8s596
5. N Michelisz SEAT León TDI + 11s310
9. A Menu Chevrolet Cruze + 30s022

WYNIKI 2. WYŚCIGU NA TORZE OKAYAMA

1. A Farfus BMW 320si 16 okrążeń w ciągu 33m47s799
2. C Turkington BMW 320si + 0s275
3. Y Muller Chevrolet Cruze +0s724
4. R Huff Chevrolet Cruze + 1s098
5. A Menu Chevrolet Cruze + 1s004

PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 22 Z 24 WYŚCIGÓW

1. Y Muller (Chevrolet), 295 punktów;
2. A Priaulx (BMW), 258;
3. G Tarquini (SEAT), 242;
4. R Huff (Chevrolet), 233 ;
5. A Farfus (BMW), 186;
6. A Menu (Chevrolet).

PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW PO 22 Z 24 WYŚCIGÓW

1. Chevrolet, 636 punktów;
2. BMW, 564;
3. SEAT, 560.

NASTĘPNY WYŚCIG: Runda 11, Wyścig Makau, tor Guia Circuit, 20-21 listopada 2010.