Oto nowy ford ranger, czyli pikap w zupełnie nowej formie - zdaniem konstruktorów lepszej niż kiedykolwiek… Samochód wejdzie do sprzedaży w ponad 180 krajach na pięciu kontynentach i będzie dostępny w czterech różnych wersjach kabiny i nadwozia. Co ważne układy jezdne 4x2 i 4x4 będą oferowane w dwóch wartościach prześwitu podwozia...

Kształty twardziela kryją zupełnie nową ramę podwozia. Od początku skonstruowano przednie i tylne zawieszenie oraz nowy układ kierowniczy. Dlatego nowy ranger zabiera na pakę więcej ładunku niż poprzednie wcielenie. Także z przyczepą poradzi sobie jak ze zdmuchnięciem świeczki…

Czytaj dalej>>>


Na pokładzie nowego pikapa upchnięto całkiem ciekawe bajery - kamera cofania, sterowanie niektórymi funkcjami urządzeń pokładowych za pomocą głosu (Voice Control), układ kontroli znoszenia holowanej przyczepy (Trailer Sway Control), a także układ stabilizacji z kompensacją w zależności od obciążenia pojazdu (Adaptive Load Control).

Silniki? Dwa turbodiesle do wyboru. Pierwszy nowy 2,2-litrowy Duratorq TDCi rozwija 150 KM i daje kierowcy 375 Nm. Drugi - większy i silniejszy - z doładowanej pojemności 3,2 l powstaje 200 KM i 470 Nm. Moc i moment przeniosą 6-stopniowe skrzynie biegów, zarówno ręczne, jak i automatyczne.

Czytaj dalej>>>


Teraz informacja dla tych, którzy tego pikapa będą wykorzystywać w jego naturalnym środowisku czyli pogonią go do roboty - skrzynia ładunkowa wersji z podwójną kabiną (Double Cab) jest o ponad 100 mm szersza niż w modelu poprzedniej generacji. Długość skrzyni w tej wersji wynosi 1549 mm przy wysokości burt 511 mm, zaś maksymalna szerokość skrzyni ładunkowej ma 1560 mm. Pojemność paki - 1,21 m3. Szerokość otworu w tylnej burcie - 1330 mm przy górnej krawędzi skrzyni.

Nowego rangera z podstawowym wyposażeniem i wnętrzem będzie można szybko wyczyścić strumieniem wody z węża… Choć Ford pamiętał też o bogato wyposażonych wersjach do… lansu :) Pojawią się topowe wcielenia, takie jak ranger limited i ranger wildtrak.

Sprzedaż auta ruszy w Europie przed 2012 rokiem. Lekko nie będzie - bo na dzień dobry stanie do pojedynku z japońską "wielką trójką" - Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hilux. Znając życie tanio skóry nie sprzeda...