Wychodzenie z poślizgu w samochodzie z tylnym napędem. Szkoli Tomasz Kuchar, kierowca rajdowy i właściciel Akademii Bezpiecznej Jazdy...

Samochody z tylnym napędem charakteryzują się tendencją do poślizgu nadsterownego. Tak naprawdę wystarczy wjechać w zakręt z minimalnie zbyt mocno naciśniętym pedałem gazu, aby tył samochodu utracił przyczepność, a nasze auto obróciło o 180 stopni. 

Także w tym przypadku receptą jest delikatne wyhamowanie i uspokojenie auta, nawet do zatrzymania. Zaawansowani kierowcy mogą także zastosować kontrę kierownicą w kierunku, w których chcemy jechać oraz dodając lekko i z wyczuciem gazu. W przypadku napędu tylnego jest to jednak trudny manewr, który może się powieść tylko wtedy, gdy jest wcześniej dobrze przećwiczony i opanowany na placu manewrowym.

http://www.youtube.com/watch?v=EZXYbPKwPH

Ślisko! Tak ujeździsz najtrudniejszy napęd świata - czytaj dalej>>>


Poślizg podsterowny, choć w praktyce dużo rzadszy, także jest możliwy w aucie z tylnim napędem. Może być spowodowany jednym z podstawowych, odruchowych błędów kierowców, a mianowicie pogłębieniem zakrętu w momencie nawet lekkiej utraty przyczepności. W takim przypadku należy wyprostować lekko koła, jednocześnie puszczając pedał gazu, co pozwoli nam wytracić prędkość i wrócić na odpowiedni tor jazdy.

>>>Zobacz, jak uratować się z poślizgu autem przednionapędowym