Bez kabla do ładowanie ani rusz… Dlatego firma Delphi Automotive wspólnie z firmą WiTricity Corp., dostawcą technologii służących do bezprzewodowego transferu energii, już pracują nad tym by bezprzewodowe ładowanie samochodów hybrydowych i samochodów elektrycznych ze snu zmienić w jawę…

Reklama

"To przełomowa technologia, która może umożliwić producentom samochodów zintegrowanie systemu bezprzewodowego ładowania z systemami instalowanymi w pojazdach hybrydowych i elektrycznych." - stwierdził Randy Sumner, dyrektor, globalnego działu opracowującego technologie dla samochodów hybrydowych i elektrycznych w Delphi. "Wiedza i doświadczenie Delphi w globalnej inżynierii, testowaniu i produkcji, połączone z opatentowaną technologią bezprzewodowego transferu energii WiTricity, plasują nas na unikalnej pozycji, umożliwiającej wprowadzenie bezprzewodowego ładowania samochodów elektrycznych do rzeczywistości."

Inne



Sumner stwierdził również, że system ładowania bezprzewodowego nie będzie wymagał stosowania kabli czy wtyczek. Kierowcy po prostu zaparkują swój samochód nad bezprzewodowym źródłem energii, umieszczonym na podłodze garażu lub wbudowanym w bruk parkingu. System automatycznie przetransferuje energię do ładowarki zamontowanej w samochodzie.

Reklama

Według Erica Gilera, prezesa WiTricity, ich bezprzewodowy system może już teraz przetransferować ponad 3300 W - co wystarczy do tego, by w pełni naładować akumulatory samochodu elektrycznego z taką samą prędkością z jaką ładowane są po podłączeniu do większości domowych wtyczek zasilających.

Inne
Reklama

Oto rewolucyjna technologia do samochodów - czytaj dalej>>>

Inne



"Ładowanie samochodu elektrycznego powinno być tak łatwe jak zaparkowanie go w garażu czy na wyznaczonym miejscu parkingowym," stwierdził Giler. „Wysoko wydajne, bezprzewodowe technologie transferu energii WiTricity są idealnie dostosowane do ładowania samochodów, a nasza współpraca z Delphi pomoże w szybkim wykorzystaniu tych technologii przez producentów pojazdów i w stworzeniu odpowiedniej infrastruktury na całym świecie."

"Technologie ładowania bezprzewodowego będą musiały istnieć wspólnie z tradycyjnymi technologiami ładowania akumulatorów za pomocą przewodów i wtyczek," dodał Sumner "Tak, aby kierowcy samochodów elektrycznych mieli możliwość naładowania akumulatorów swoich samochodów nawet wtedy, kiedy znajdą się z dala od bezprzewodowych źródeł energii."

Delphi produkuje również przenośną ładowarkę przeznaczoną dla samochodów elektrycznych, która mieści się w bagażniku. To urządzenie jest wyposażone w system wtyczek zgodny z listą UL i może zostać podłączone do każdego, standardowego gniazda 120 V, umożliwiając bezpieczne naładowanie akumulatora zarówno w domu, jak i w podróży. Ładowarka ta może także istnieć w wersji zintegrowanej ze stacją ładującą, odpowiednikiem obecnego dystrybutora na stacji paliw.