Dają użytkownikowi poczucie pewności, ale również zapewniają lepszą trakcję i większe bezpieczeństwo. Świetnie sprawdzają się jako samochody biznesowe, użytkowe i rodzinno- rekreacyjne. W tym segmencie nie brakuje w tym roku premier, nie zabraknie ich także w przyszłości. Segment samochodów z napędem na cztery koła rozwija się dynamicznie i trochę szybciej niż rynek. Takie zjawisko obserwujemy nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie.

Porsche Cayenne S Hybrid

Wprowadzenie na rynek tego SUV-a przez Porsche wzbudziło wiele kontrowersji. Był to jednak strzał w dziesiątkę - Cayenne cieszy się olbrzymim powodzeniem i jest najlepiej sprzedawanym modelem Porsche. Obecnie na rynku debiutuje druga generacja tego modelu – jest lżejsza o prawie 200 kg, bardziej dynamiczna dzięki udoskonalonemu podwoziu, a wykończenie wnętrza jest wyjątkowo komfortowe i dopracowane. Pod maską nowego Cayenne może znajdować się jeden z pięciu silników. Od podstawowej jednostki V6 o pojemności 3,6 i mocy 300 KM przez V8 w odmianie 400 i 500 KM oraz diesla V6 o mocy 240 KM. Prawdziwą nowością jest możliwość zastosowania w Cayenne napędu hybrydowego. Cayenne S Hybrid to pierwsze seryjne Porsche z tym rodzajem napędu. Silnik elektryczny o mocy 47 KM w razie potrzeby wspiera benzynową jednostkę V6 o pojemności 3,0 litra i mocy 333 KM, dzięki czemu kierowca ma wrażenie obcowania z mocniejszym V8. Cayenne z napędem hybrydowym rozpędza się do 100 km/h w 6,5 s, średnie spalanie wg. danych producenta oscyluje w okolicach 8 l na 100 km. Samochód wyposażony jest w napęd na wszystkie koła (60:40)i centralny dyferencjał samoblokujący. Kolejną nowością w Cayenne jest 8-biegowa skrzynia Tiptronic S, która charakteryzuje się dłuższymi przełożeniami.
Cena od: 96 602 euro


Mercedes Klasy R

W marcu tego roku Mercedes zaprezentował odnowione oblicze swojego oryginalnego i wszechstronnego modelu jakim jest Klasa R. Najnowsza generacja klasy R została obdarzona nową stylistyką. Zmodyfikowano nie tylko przód samochodu, ale także maskę, błotniki, osłonę chłodnicy, światła przednie i zderzak. W ramach wyposażenia dodatkowego dostępny jest teraz także chromowany panel ze zintegrowanymi dziennymi światłami drogowymi w technologii LED w połączeniu z lampami ksenonowymi. Samochód prezentuje się szczególnie okazale w nowym kolorze o nazwie diamentowa biel. Nowy silnik R 350 CDI 4Matic łączy wysoką sprawność, typową dla modeli V8 z niskim spalaniem. i zużywa 8,5 litra oleju napędowego na sto kilometrów. Ta odnowiona jednostka napędowa debiutuje w Klasie R i sprawia, że samochód może się pochwalić sportowym charakterem i znacznie lepszymi osiągami niż u poprzednika. Z nowym motorem Klasa R przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i może uzyskać prędkość maksymalną 235 km/h.
Cena od: 258 000 zł

Audi A6 Allroad

Luksusowe kombi A6 przystosowane na bezdroża to już klasyk w ofercie niemieckiego producenta. Jego niewątpliwe zalety to niebanalna stylistyka, niemiecka jakość i stały napęd na wszystkie koła Quattro. Allroad rozpoznamy po charakterystycznych plastykowych wstawkach biegnących wzdłuż nadwozia w kontrastującym kolorze oraz metalowych wzmocnieniach podwozia ujawniających się z tyłu i z przodu. Samochód ma także zwiększony prześwit. W ofercie przewidziano dwa silniki benzynowe oraz dwa diesle. Najmocniejsza jednostka benzynowa V8 o pojemności 4,2 l posiada moc 320 KM, a słabsza 3,0 l - 290 KM. Diesle o pojemności 2,7 l i 3,0l posiadają odpowiednio 170 i 240 KM. 3-litrowy diesel zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 7,4 s i spala średnio 7,5 l/100 km. Cena A6 Allroad z 3-litrowym dieslem i automatyczną 6-stopniową przekładnią Tiptronic wynosi 244 900 zł. W standardzie dostajemy - m.in. adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, relingi dachowe.
Cena od: 244 900zł

Jeep Patriot

Nazwa nowego Jeepa podkreśla jego charakter. Jest silny, muskularny. I choć zaliczany do mniejszych SUV-ów, ma całkiem słuszne rozmiary - 4,5 m długości i 1,75 m szerokości. Kanciaste kształty, solidny grill i zderzaki sugerują spore ambicje. Przestronne wnętrze, wygodna pozycja za kierownicą, sporo miejsca na fotelach w drugim rzędzie i czytelna deska rozdzielcza to niewątpliwe atuty tego auta. Auto zdecydowanie lepiej czuje się na bezdrożach niż na asfalcie. W standardzie jest napęd na cztery koła , jak w każdym porządnym Jeepie. Patriot oferowany jest z silnikiem wysokoprężnym w wersji 2.0 CRD (140 KM) i z tym silnikiem znajduje najwięcej nabywców. Obiecujące są wartości kąta natarcia (29 stopni), zejścia (33 stopnie) i prawie półmetrowa głębokość brodzenia.
Cena od: 234 500


Hyundai ix55

Ix55 to następca Santa Fe i obecnie największy i najbardziej luksusowy Hyundai. Ma 4,8 m długości prawie 2 m szerokości i 1,7 m wysokości. Standardowo samochód wyposażony jest w napęd na wszystkie koła sterowany elektronicznie. Może zabrać na pokład do siedmiu osób. Wnętrze ix55 jest wyjątkowo komfortowe i wykonane z dbałością o detale, dyskretnie oświetlone delikatnym światłem z podsufitki. Na liście opcji znajdziemy elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika, system audio z subwooferem, kamerę cofania, podgrzewaną tylną kanapę, dwustrefową klimatyzację czy system bezkluczykowy. Auto napędzane jest 3-litrowym dieslem V6 o mocy 240 KM. Współpracująca z automatyczną, 6-stopniową przekładnią jednostka napędowa rozpędza ciężkiego SUV-a w 10,4 s. Średnie spalanie wynosi 9,4 l/100 km.
Cena od: 209 900

Volvo XC90

Volvo XC90 można uznać za protoplastę klasy dużych luksusowych SUV-ów. Pomimo tego, że XC90 musi konkurować obecnie z dużo młodszymi konstrukcjami nadal pozostaje całkiem atrakcyjną propozycją pomimo ponad siedmioletniej letniej obecności na rynku. W 2006 roku samochód przeszedł delikatny face lifting i wprowadzono do niego liczne systemy zwiększające bezpieczeństwo – wykrywanie stanu zmęczenia kierowcy, ostrzeganie o obiektach w martwym polu czy adaptacyjny tempomat. Pierwszy SUV Volvo wyposażony jest w stały, elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w miejsce dla 7 osób. XC90 jak każda auto szwedzkiego producenta charakteryzuje się niezwykle funkcjonalnym i starannie wykończonym wnętrzem, wysokim komfortem jazdy (kosztem dynamiki) oraz wieloma ciekawymi rozwiązaniem w najlepiej wyposażonej wersji Executive ze 185-konnym dieslem. Za cenę 255 500 zł mamy elektrycznie regulowane, podgrzewane oraz wentylowane skórzane fotele z funkcją masażu, lodówka w podłokietniku czy LCD w zagłówkach. Wśród dostępnych jednostek - do wyboru słabszego diesla (163 KM) oraz dwa silniki benzynowe o pojemności 3,2 litra i mocy 243 KM oraz V8 o pojemności 4,4 litra o mocy 315 KM.
Cena od: 189 000 zł

Touareg Hybrid

W segmencie SUV-ów, powszechnie uważanych za paliwożerne, coraz częściej stosuje się napęd hybrydowy. Po Lexusie i Porsche, również VW wraz z premierą drugiej generacji Touarega, postanowił wprowadzić do oferty napęd, w którym silnik spalinowy wspomagany jest elektrycznym. Luksusowy SUV od Volkswagena produkowany w Bratysławie niedawno przeszedł face lifting. Debiutująca właśnie druga generacja cechuje się lepszą jakością wykończenia, poprawionymi właściwościami jezdnymi oraz zmniejszonym - choć w dalszym ciągu masa całkowita przekracza dwie tony - ciężarem. We wnętrzu odnajdziemy sporą przestrzeń dla podróżujących, jednak miejsce na bagaże zostało ograniczone ze względu na konieczność pomieszczenia sporych akumulatorów niklowo-wodorkowych. W Touaregu Hybrid standardowo oferowany jest napęd na wszystkie koła. Silnik benzynowy V6 o mocy 333 KM wspomagany jest przez 45-konną jednostkę elektryczną i rozpędza Touarega do 100 km na godzinę w 6,5 s. Średnie spalanie jest na poziomie 12,4 na "setkę". W ofercie odnajdziemy również silnik benzynowy 3,6 o mocy 280 KM z technologią redukującą emisję CO2 BlueMotion za 210 tys. oraz dwa diesle 3,0 litra o mocy 240 KM i V8 4,2 l 340 KM z 303 tys. Standardowo samochód wyposażony jest w automatyczną 8-stopniową przekładnię Tiptronic. Cena wersji hybrydowej w Polsce nie została jeszcze ustalona.
Cena od: 176 590 zł


Nissan Pathfinder

Ten model Nissana na początku tego roku przeszedł facelifting. Delikatne zmiany stylistyczne na zewnątrz i we wnętrzu były okazją dla wprowadzenia do oferty nowego silnika wysokoprężnego V6 o pojemności 3 litrów i mocy 238 KM i momencie 550 Nm. Nowe V6 spala średnio 9 l/100 km i rozpędza potężnego Pathfindera do 100 km/h w 10,7 s. Silnik może współpracować jedynie z automatyczną 7-biegową skrzynią. Jedyna dostępna do tej pory jednostka 2,5 dCi również doczekała się modernizacji w wyniku, której podniesiono jej moc do 190 KM jednocześnie obniżając spalanie i redukcję CO2. Nowego Pathfindera poznamy po nowych zderzakach, zmienionej atrapie chłodnicy oraz masce. We wnętrzu przeprojektowano deskę rozdzielczą oraz wzbogacono je chromowanymi dodatkami, poprawiono także materiały wykończeniowe i dodano nowe wzory tapicerek. Napęd przekazywany jest tu stale na tylne koła, kierowca ma do dyspozycji przekładnię redukcyjną. Opcjonalnie można zamówić trzeci rząd siedzeń i przewozić do 7 osób. Cena Pathfindera z nowym silnikiem V6 wynosi 231 tys. zł, W wersji V6 w standardzie otrzymujemy zaawansowane systemy elektroniczne wspomagające jazdę w terenie: system wspomagający ruszanie pod górę, wspomagający zjazd ze wzniesienia, a także zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu.
Cena od: 164 tys. zł

Land Rover Freelander 2

To najważniejszy model Land Rovera ostatnich lat - kompaktowy Freelander. Najmniejszy SUV Land Rovera to jeden z najlepszych samochodów, jeśli chodzi o połączenie zdolności off-roadowych z autostradowymi. Na asfalcie pewnie i komfortowo pojedziemy w każdych warunkach. Po zjeździe z drogi utwardzonej auto również nie traci werwy. Ciekawa stylizacja 5-drzwiowego nadwozia, ładne, praktyczne, dobrze wykonane i wyposażone wnętrze, to cechy charakterystyczne tego modelu. Wysoka i wygodna pozycja za kierownicą pozwala górować nad otoczeniem i sprawia, że czujemy się bezpiecznie. Podczas jazdy układ kierowniczy jest czuły i niezwykle precyzyjny. Freelander nie ma reduktora, jest za to elektroniczny system Terrain Response, montowany tu po raz pierwszy. Dopasowuje on zawieszenie, układ kontroli trakcji, pracę skrzyni biegów i silnika do czterech warunków drogowych: szosa, śnieg/trawa, błoto i piasek. Do tej pory układ ten montowany był tylko u jego starszych i większych braci. Pomocny jest także system ETC- układ dohamowujący buksujące koła. Oprócz ETC kierowcę wspomagają jeszcze systemy ESP, ABS i HDC (kontrola zjazdu ze wzniesień). Do wyboru są dwie wersje silnikowe - czterocylindrowe wysokoprężne 2.2 o mocy 160 KM oraz benzynowa, rzędowa szóstka 3,2 litra, 233 KM. Pierwsza dostępna jest z sześciobiegową skrzynia manualną, druga - wyłącznie z sześciobiegowym automatem.
Cena od: 138 990 zł

Mazda CX-7

Ten model Mazdy po liftingu zmienił się nieco i wygląda rasowo, nieco sportowo. Auto ma stały napęd 4x4, ale nie ma specjalnych ambicji do jazdy w terenie. To typowy crossover. Auto z pogranicza klas wyróżnia się na tle konkurencji niskim, przypominającym trochę auta sportowe nadwoziem. Japończyk” przekonuje starannością wykończenia kokpitu i doborem materiałów.CX-7 w wersji Sport ma także standardowo pakiet Tech, zawierający m.in. kolorową kamerę cofania (urządzenie korzysta z wyświetlacza komputera pokładowego). Auto oferowane jest z 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 260 KM a od niedawna także z silnikiem wysokoprężnym 2,2 o mocy 173 KM.
Cena: od 132 900 zł


Citroën C-Crosser

Citroën powiększył gamę swoich samochodów wprowadzając do sprzedaży model sportowo-użytkowy C-Crosser. Zwracająca uwagę linia nadwozia, praktyczna konfiguracja miejsc 5 + 2, układ przenoszenia napędu na 4 koła, (z możliwością wyboru trybu napędu) zapewnia wszechstronność użytkowania. Ekologiczny silnik wysokoprężny HDi znany z modeli C5 i C6 to dodatkowy atut tego samochodu. Adaptowalne wnętrze (przesuwane i składane siedzenia w drugim rzędzie, płaska podłoga) wychodzi naprzeciw różnorodnym potrzebom użytkowników. Dzięki opływowej sylwetce i smukłym proporcjom (długość 4,64 m, szerokość 1,81 m i wysokość z relingami dachowymi 1,73 m) C-Crosser ma sportowy wygląd i przestronne wnętrze (do 7 miejsc). We wnętrzu samochodu są rozmieszczone liczne schowki (22), których pojemność i praktyczna budowa świadczą o dbałości o wygodę pasażerów. C-Crosser posiada kamerę cofania współpracującą z opcją nawigacyjną. Duży bagażnik z dwuczęściowym system otwierania ułatwia załadunek. Praktycznym rozwiązaniom towarzyszą nowoczesne elementy wyposażenia, które zwiększają komfort i przyjemność podróżowania.
Cena od: 127 800

Opel Antara

Wszystkie wersje Opla Antara są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowany napęd na cztery koła. Na drogach o dobrej przyczepności napędzana jest jedynie oś przednia. Gdy tylko czujniki wykryją poślizg kół automatycznie dołączany jest napęd na tylną oś. System ten nazywa się w Antarze ITCC. Inteligentny, bo na drogach utwardzonych zapewnia łatwość manewrowania i niskie spalanie, a w terenie spore możliwości. Opel Antara 4x4 jest wyposażony w jeden z dwóch silników benzynowych (3.2 V6 227 KM lub 2.4 141 KM) lub w jeden z dwóch turbodiesli 2.0: o mocy150 KM lub 127 KM. W dziedzinie bezpieczeństwa Opel Antara 4x4 ma wszystko, co jest dziś standardem w rodzinnych limuzynach oraz system DCS. Descent Control System pozwala jechać ze stałą prędkością na długich i stromych górskich zjazdach. W Antarze prędkość tę ustala kierowca na początku zjazdu za pomocą... pedału przyspieszenia. Do Antary - jako opcja - dostępny jest bardzo praktyczny system, dzięki któremu można wygodnie i bez najmniejszych problemów zapakować rowery w ciągu kilku minut. Wystarczy wysunąć specjalną "szufladę" z tylnego zderzaka. Uchwyt do przewożenia rowerów zintegrowany w tylnym zderzaku stworzono specjalnie dla licznej rzeszy miłośników jazdy na rowerze. Na ramie umieszczone są dodatkowe lampy tylne, trzecia tablica rejestracyjna, a urządzenie współpracuje także z asystentem parkowania.
Cena: od 125 600 zł

Ford Kuga

SUV Forda o nazwie Kuga zadebiutował na rynku w 2007 roku i już od początku spotkał się z przychylnymi opiniami. Bazuje na płycie podłogowej Focusa, mierzy 4,4 m długości, 1,8 m szerokości i 1,7 wysokości. Z zewnątrz w stylistyce nadwozia wyraźnie widać charakterystyczną dla Forda stylizacje „kinetic design” z charakterystycznymi wlotami powietrza, z dyfuzorem z tyłu. Ilość miejsca we wnętrzu jest wystarczająca, a rozwiązania deski rozdzielczej czy konsoli centralnej są bliźniacze jak w Focusie. Na uwagę zasługuje dzielona tylna klapa zapewniająca łatwy dostęp do bagażnika o pojemności 360 l. Zaletą Kugi są niewątpliwie znakomite, niemal sportowe, właściwości jezdne. Paleta silników składa się z dwulitrowego diesla w dwóch wariantach mocy: 140 i 163 KM oraz 2,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 200 KM. W przypadku diesli napęd na cztery koła (Haldex) wymaga dopłaty 9 tys zł. Ceny tańszej wersji Trend rozpoczynają się od 104 tys. W tej cenie otrzymujemy 140-konnego diesla z manualną 6-stopniową skrzynią biegów przekazującą napęd na przednie koła.
Cena od: 104 800


Dodge Journey

Potężny SUV Dodga znakomicie reprezentuje amerykańskie podejście do motoryzacji. Potężne nadwozie osadzone jest na 19 calowych kołach z chromowanymi felgami lub chromowanymi nakładkami na felgi. Na potrzeby europejskiego rynku Journeya wyposażono w oszczędnego diesla o pojemności 2 litrów i mocy 140 KM. Do setki ten ważący prawie 1800 kg SUV rozpędza się w 11,8 s. Średnie spalanie wynosi 7,1 na 100 kilometrów. W ofercie znajduje się również silnik benzynowy o pojemności 2,7 litra i mocy 185 KM, spala średnio 10,3l na 100 km. Obie wersje silnikowe dostępne są j z automatyczną lub manualną, 6-stopniową skrzynią. Standardowo samochód oferowany jest z napędem na przednie koła. Dołączany napęd 4x4 wymaga dopłaty 0koło 10 tys. Jak przystało na rasowego amerykańskiego krążownika w Journeyu może podróżować 7 osób. Warto dodać, że trzeci rząd siedzeń oferuje wyjątkowo dużo miejsca. Wnętrze jest typowe dla amerykańskich kanonów jakościowo - estetycznych. Uroku dodaje dwukolorowa, kontrastowa skórzana tapicerka na siedzeniach. Za około 500 euro możemy zamówić atrakcyjny system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym i 30 GB dyskiem twardym, kamerą cofania, oraz skórzane koło kierownicy. Za diesla z automatyczną przekładnią i napędem na wszystkie koła musimy wydać 121 tyś. W standardzie otrzymujemy poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne fotelowe poduszki powietrzne z przodu, kurtyny boczne dla trzech rzędów siedzeń czy System przeciwblokujący kół ABS, system elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD, system wspomagania hamowania awaryjnego BAS, system stabilizacji toru jazdy ESP, system kontroli trakcji dla całego zakresu prędkości ASTC.
Cena od: 103 102 zł

Honda CR-V

Nadwozie i wnętrze Hondy CR-V z rocznika modelowego 2010 przeszło stylistyczny „lifting”, a całość została zmodernizowana i uzupełniona nowymi podzespołami, takimi jak silnik wysokoprężny, po raz pierwszy w tym modelu współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Wprowadzone liczne zmiany, a najważniejsze z nich to: najnowszy silnik i-DTEC spełniający normę Euro 5, automatyczna skrzynia biegów dostępna w połączeniu z jednostką wysokoprężną, przeprojektowane zawieszenie oraz ograniczony poziom drgań i hałasu. Poza tym samochód ma nowe elementy stylistyczne nadwozia łącznie z nowymi zderzakami, kołami i zmodyfikowaną osłoną chłodnicy. Zmiany zaszły również w wykończeniu wnętrza i poziomie wyposażenia. W Hondzie CR-V 2010 zastosowano uznany silnik Diesla 2.2 l i-DTEC. Dodatkowym atutem nowej Hondy CR-V jest możliwość nabycia wersji z jednostką wysokoprężną oraz automatyczną skrzynią biegów. Takie zestawienie zastosowano w tym modelu po raz pierwszy.Honda CR-V 2010 otrzymała również dwa nowe kolory nadwozia: Urban Titanium oraz Alabaster Silver. W nowej Hondzie CR-V zastosowano zmodernizowany system audio, który w wybranych wersjach daje możliwość podłączenia urządzeń typu iPod lub MP3.
Cena od: 103 400

Skoda Yeti

To auto może i potrafi naprawdę dużo, świetnie daje sobie radę w każdych warunkach i dobrze wygląda przy każdej okazji. Napęd na cztery koła jest (dostępny tylko przy niektórych wersjach silnikowych) jest dołączany i realizowany za pomocą sprzęgła typu haldex. Wspinanie się w górę, bezdroża, dziurawe drogi i rzeczne przeprawy dla Yeti z napędem na cztery koła i najmocniejszym silnikiem benzynowym 1.8 TSI o mocy 160 KM to drobiazg. Dla kierowcy i pasażerów duża przyjemność. Do "setki" Yeti rozpędza się w 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna z jaką możemy podróżować to 200 km/h. Układ kierowniczy działa precyzyjnie. Tylna kanapa składa się trzech niezależnych foteli, co daje wiele możliwości konfigurowania wnętrza, a w bagażniku zmieści się bardzo wiele waliz, walizeczek , toreb i torebek. Możliwości doposażenia tego auta jest bardzo mnóstwo. Jest - między innymi- wielofunkcyjna skórzana kierownica, 17-calowe alufelgi, kurtyny powietrzne i poduszka kolanowa, czujniki parkowania, radio i chłodzony podłokietnik Jumbo Box, biksenonowe reflektory, Climatronic oraz system HHC, pomagający ruszyć pod górę.
Cena od: 62 900 zł


Nissan Juke

Kolejny crossover Nissana - model Juke właśnie pojawił się w polskich salonach. Mało kto przypuszczał, że Nissan odważy się wypuścić na rynek tak odważne stylistycznie auto. jest to auto segmentu B, wygodnie podróżuje nim 4 osoby, bagażnik ma pojemność 251 l. W samochodzie z napędem na jedną oś turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 współpracuje standardowo z sześciobiegową przekładnią manualną. Przekładnia CVT Xtronic z sześciobiegowym trybem manualnym jest dostępna w najbogatszej wersji Juke z napędem na 4 koła i turbodoładowanym silnikiem benzynowym. 57 900 zł kosztuje podstawowa wersja Juke ze 117-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l i pięciostopniową, manualną skrzynią biegów. Opcjonalnie, auto będzie też można zamówić z bezstopniową przekładnią CVT (od 70 300 zł). Pod maską mocniejszej benzynowej odmiany auta pracuje silnik o takiej samej pojemności, ale dzięki turbodoładowaniu rozwija moc 190 KM. Ceny wersji z sześciobiegową skrzynią manualną zaczynają się od 78 tys. zł. Jedyna w gamie modelu, czteronapędowa wersja dostępna jest z tym właśnie silnikiem i wyłącznie z przekładnią CVT. Kosztuje 92 600 zł. Zwolennicy silników wysokoprężnych dużego wyboru mieć nie będą. Dla małego crossovera Nissan przygotował tylko jednego diesla. Jest to 110-konne dCi o pojemności 1,5 l, które współpracować będzie z sześciostopniową przekładnią manualną.
Cena od: 57 900

Dacia Duster

Z każdym kolejnym modelem Dacia pokazuje, że potrafi tworzyć samochody nie tylko tanie, ale również bardzo interesujące. Dacia Duster błyskawicznie znika z salonów. Ceny Dustera rozpoczynają się od 39 900 zł , czym deklasuje konkurencję. W tej cenie jest wersja z silnikiem 1,6 o mocy 105 KM i napedem na przednią oś. Znacznie ciekawszą ale i o 10 tyś droższą propozycją jest Duster 4x4 z wysokoprężnym silnikiem 1,5 o mocy 110 KM, doskonale spisujący się w terenie. Wiele rozwiązań producent pochodzi z większego i droższego Murano, a napęd na cztery koła z X-Traila. Gwarantują one niezawodność i wytrzymałość napędu. Prześwit 21 cm sprawia, że Duster radzi sobie nawet z dużymi nierównościami, które na dodatek zostaną gładko wybrane przez dobrze zestrojone zawieszenie. We wnętrzu nie ma żadnych rewelacji: tani plastik i nieco toporna estetyka uzupełnione są słabo profilowanymi twardymi fotelami.
Cena od: 39 900