Przedstawiamy wyniki badań niemieckiego stowarzyszenia nadzoru technicznego GTÜ. Eksperci przebadali 215 modeli z siedmiu klas - łącznie przez ich ręce przeszło aż 5 milionów samochodów.

Samochody małe

Najbardziej niezawodne auto w tej kategorii to… fiat 500 produkowany w Polsce w Tychach.

Mały fiacik okazał się lepszy niż kolejno toyota yaris i mazda2.

To kolejne zwycięstwo Fiata w rankingu niezawodności. Model panda w 2009 roku zdeklasował konkurencję w zestawieniu niemieckiego automobilklubu ADAC. Miś był pierwszy - za nim wylądowała toyota aygo i peugeot 206. Na czwartej pozycji wyhamował inny model włoskiego producenta - punto/grande punto.

Auta kompaktowe

Na pierwszym miejscu hybrydowa toyota prius.

Drugie miejsce zdobył - na pewno ku zaskoczeniu wielu sceptyków - peugeot 307. Brązowy medal - toyota auris. 

Gdyby wziąć pod uwagę jedynie konwencjonalny napęd (tylko silnik spalinowy) wówczas peugeot 307 okazałby się najmniej zawodnym kompaktem. 

Brany za wzór solidności - volkswagen golf V generacji - pod względem niezawodności jest dopiero na siódmym miejscu. 

Klasa średnia? - czytaj dalej>>>


Klasa średnia

Pierwszy jest lexus IS. Drugie miejsce zdobyła honda accord. Podium zamyka jaguar x-type.

Klasa wyższa 

Tu pierwsza trójka najmniej zawodnych samochodów pochodzi z Niemiec. Złoto zdobyło BMW serii 6.

Srebro zawisło na lusterku limuzyny z Wolfsburga - volkswagen phaeton okazał się solidniejszy niż trzecie w zestawieniu BMW serii 7.

Auta sportowe

Najbardziej niezawodny w tej klasie jest mercedes SL.

Za gwiazdą ze Stuttgartu wyhamowało audi A5. W ekskluzywnej trójce znalazł się także ford focus coupé-cabriolet.

Terenówki i SUV

Za najmniej awaryjne pojazdy uznano w tej kategorii volkswagena tiguana i porsche cayenne.

Vany

Miejsca na podium opanowały auta z Hiszpanii i Czech. Najmniej awaryjny okazuje się seat altea, drugie miejsce przypadło dla skody roomster. Podium zamyka seat alhambra.