Nowym dyrektorem marki Fiat w Fiat Group Automobiles został Andrea Formica, który do włoskiej firmy przeszedł z Toyoty (wcześniej pracował też w Fordzie). Zastąpił na tym stanowisku Lorenzo Sistino, który będzie teraz odpowiedzialny za operacje międzynarodowe, będąc dalej dyrektorem marki Fiat Professional.

Zadaniem Lorenzo Sistino będzie rozwój marki z Italii na wschodzących rynkach na całym świecie, m.in. w Chinach, Indiach i Rosji. Andrea Formica dostał misję zarządzania sprzedażą marek Fiat, Alfa Romeo i Lancia, do których w Europie dochodzą marki Chrysler LLC.

Kim są obaj panowie? Oto ich bio…

Andrea Formica

Urodzony 13 stycznia 1961, absolwent Nauk Ekonomicznych (1985). W 1988 ukończył Master in Business Administration na Uniwersytecie Bocconi w Mediolanie. Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczął w roku 1986 w firmie Benetton w Wielkiej Brytanii i pozostał tam do roku 1987, sprawując funkcję asystenta dyrekcji. W roku 1989 rozpoczął pracę w Ford Italia, gdzie początkowo był kierownikiem strefy, a w 1999 został prezesem i dyrektorem generalnym.

W czasie lat pracy dla Forda pełnił także funkcje na rynkach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii. W roku 2002 przeszedł do Toyota Europe, gdzie pełnił funkcję wiceprezesa operacyjnego dla wszystkich marek. Następnie objął funkcję Senior Vice President Sales, Marketing & After Sales i od kwietnia 2008 do września bieżącego roku, funkcję Senior Vice President Sales, Marketing, Product Planning & Communication.

Lorenzo Sistino

Urodzony w Turynie w roku 1962, absolwent Nauk Politycznych. Rozpoczął pracę w Fiacie w roku 1987, w Dyrekcji Marketingowej i Handlowej, zajmując coraz to bardziej znaczące stanowiska.

Po objęciu w roku 2002 funkcji dyrektora Sprzedaży i Marketingu Samochodów Dostawczych, w 2004 zostało Mu powierzone zarządzanie marką i sprzedażą lekkich samochodów dostawczych (LCV), a od lipca 2005 zarządzał także sprzedażą marki Fiat.

Pod koniec roku 2006 został mianowany dyrektorem New Holland Agriculture, jak również dyrektorem generalnym New Holland Agricultural Equipment S.p.A. W 2007 został dyrektorem generalnym Fiat Automobiles, a w roku następnym także Fiat Professional. Od stycznia 2009 r. był odpowiedzialny za sprzedaż w Europie czterech marek: Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional i Lancii.