Inne

Warto wspomnieć, że Czesi obchodzą w tym roku 80-lecie rozgrywania wyścigów w tym miejscu, choć obecny, nowoczesny autodrom, został oddany do użytku w połowie lat 80-tych XX wieku, zastępując niezwykle trudny okrąg drogowy, którego fragmenty przetrwały do dnia dzisiejszego.

Reklama

Po zapewnieniu sobie tytułu Mistrza Polski, podczas poprzedniej rundy w Poznaniu, w Brnie nie wystartował Kamil Raczkowski, który tym razem dopingował kolegów z trybun. A zapowiadały się spore emocje, bo ciągle do zdobycia pozostawały dwa kolejne miejsca na podium.

Inne / Dominik Kalamus

Piątkowe kwalifikacje zakończyły się triumfem jednego z kandydatów do wicemistrzostwa - Jakuba Chmiela, który wyprzedził znakomicie dysponowanego tego dnia Piotra Materzyńskiego i jak zawsze szybką Olę Furgał. Czwarty w kwalifikacjach Maciej Ostoja- Chyżyński także myślał o drugiej lokacie w końcowych wynikach sezonu.

Reklama

Miejsce w trzecim rzędzie wywalczyli Michał Kijanka i Michał Sułkiewicz, natomiast w piątym - Marcin Bartoszczuk i Krzysztof Steinhof.

Start do pierwszego z sobotnich wyścigów najlepiej wyszedł Piotrowi Materzyńskiemu, który objął prowadzenie mając za sobą Jakuba Chmiela, Macieja Ostoję -Czyżyńskiego i Olę Furgał. Niestety, już podczas drugiego okrążenia “Materac” nie był wstanie odeprzeć ataków rywali i spadał na 5. miejsce, po drodze zaliczając jeszcze drobną kolizję z Marcinem Bartoszukiem. Ostatecznie zakończył wyścig na 4. pozycji.

Czołowa trójka szybko odskoczyła od reszty stawki, a pojedynek o pierwszą lokatę stoczony na ostatnich okrążeniach przez Chmiela i Ostoję-Chyżyńskiego był prawdziwą ozdobą tego wyścigu. Mimo zaciekłych ataków rywala, Kuba Chmiel zdołał obronić pozycję lidera, co stawiało go w korzystnej sytuacji przed drugim wyścigiem. Aby myśleć o tytule wicemistrzowskim, Maciej Ostoja-Chyżyński musiał nie tylko wygrać, ale liczyć na to, że Chmiel dotrze do mety poza czołówką.

Reklama

Plan powiódł się tylko częściowo, bo po wspaniałej jeździe Ostoja-Chyżyński faktycznie okazał się najszybszy, ale startujący z 6. pola (zgodnie z regulaminem, zawodnicy czołówki ruszają do drugiego wyścigu w odwróconej kolejności) szybko odrobił straty i ukończył wyścig na drugim miejscu. Jak sam przyznał na mecie, największe problemy sprawiło mu jednak odpieranie ataków tegorocznego debiutanta Krzysztofa Steinhofa, dla którego trzecia lokata w Brnie, jest największym sukcesem w dotychczasowej karierze.

Komentarze po sezonie:
Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska - Z naszego punktu widzenia sezon był bardzo udany. W kolejnym roku rozgrywania Pucharu byliśmy już bardzo dobrze przygotowani do organizacji takiego przedsięwzięcia, więc wszystko przebiegało sprawnie. Osiągnęliśmy również nasze cele biznesowe, jeżeli chodzi o wzrost popularności i postrzeganie naszej marki na polskim rynku. Na razie nie podjęliśmy jeszcze żadnych decyzji odnośnie przyszłorocznego sezonu, ale na pewno w jakiejś formie nadal będziemy obecni. Natomiast w 2012 roku planujemy wejście z nowym modelem, a co za tym idzie z nowym Pucharem i myślę, że będzie to bardzo ważne wydarzenie w polskich wyścigach.

Kamil Raczkowski - Wbrew pozorom ten sezon wcale nie był dla mnie taki łatwy, jak mogłyby sugerować wyniki poszczególnych wyścigów. Jeżeli zdobędzie się tytuł, to następny wiąże się z dużo większa presją na zawodniku, ponieważ każde inne miejsce niż pierwsze, uważane jest za porażkę. Tym bardziej się cieszę, że udało mi się obronić tytuł w takim stylu. Zgodnie z regulaminem nie mogę już startować w wyścigach KLC, wiec postaram się spróbować swych sił w innej kategorii. Wszystko jednak zależy od budżetu.

Jakub Chmiel - Dzisiaj stoczyłem bardzo dobry pojedynek z Maciejem Ostoją-Chyżyńskim. Przez większość dystansu jechaliśmy zderzak w zderzak, Maciek bardzo naciskał, ale to ja zdołałem wygrać. W drugim wyścigu miałem naprawdę spore problemy z Krzysztofem Steinhofem, który ostro atakował. Na szczęście udało mi się dowieźć drugą lokatę do mety i przypieczętować tytuł wicemistrzowski.

Maciej Ostoja-Chyżyński - Moja przygoda z wyścigami zaczęła się razem z KIA, jeszcze z Pucharem Picanto. Dlatego chciałbym serdecznie podziękować tej firmie za te wspaniałe 5 lat. Tegoroczny sezon nie zakończył się tak jak chciałem, ale bardzo się cieszę, że udało mi się wygrać wyścig. Na pewno pomogła w tym nieobecność Kamila…

Aleksandra Furgał - Bardzo lubię Brno. Dobrze poszły mi kwalifikacje i pierwszy wyścig, po którym stanęłam na podium. Znacznie trudniej było w drugim wyścigu, bo szybko “skończyły” się opony, a w dłoni została mi gałka od lewarka zmiany biegów… Cały sezon był dla mnie bardzo ciężki, bo ciężko jest jeździć z facetami, którzy nie lubią gdy kobieta ich wyprzedza. No ale cóż robić, muszę sobie jakoś radzić i mam nadzieję, że jeszcze kiedyś uda mi się ich odpowiednio “ustawić“.



Inne / Dominik Kalamus

Za nami KIA LOTOS CUP 2010, czyli 6. rund i 12 niezwykle emocjonujących wyścigów. Warto więc przy tej okazji podziękować wszystkim tym, dzięki którym po raz kolejny mogliśmy być świadkami tego wspaniałego widowiska. Szczególne słowa uznania i podziękowania należą się sponsorowi tytularnemu, firmie LOTOS OIL oraz PZU S.A., ATT, MOTORICUS.COM, a także patronom medialnym: ONET.pl, TVP Sport, MOTOR, AUTO MOTO, współorganizatorowi- PZM oraz wszystkim zawodnikom i ich zespołom.

Miejmy nadzieję, że będziecie Państwo z nami także w przyszłości, przy okazji kolejnych edycji KIA LOTOS CUP.
Wyniki
I wyścig:

1. Jakub Chmiel 31:45.235

2. Maciej Ostoja-Czyżyński +0.616

3. Ola Furgał +1.504

4. Piotr Materzyński +12.791

5. Krzysztof Steinhof +16.693

6. Michał Sulkiewicz +18.845

7. Marcin Bartoszuk +20.786

8. Piotr Wójcik +32.089

9. Damian Łata +37.031

10. Michał Kijanka +40.059

11. Tomasz Senkowski +46.632

12. Mariusz Fronc +47.018

13. Monika Luberadzka +49.799




II wyścig:

1. Maciej Ostoja-Czyżyński 31:42.423

2. Jakub Chmiel +8.105

3. Krzysztof Steinhof +8.358

4. Michał Sulkiewicz +24.260

5. Ola Furgał +24.609

6. Marcin Bartoszuk +27.726

7. Tomasz Senkowski +36.808

8. Mariusz Fronc +37.873

9. Monika Luberadzka +55.898

10. Damian Łata +1:05.613

- Michał Kijanka - nie ukończył

- Piotr Materzyński - nie ukończył

- Piotr Wójcik - nie ukończył




Końcowa klasyfikacja KIA LOTOS CUP 2010
(wyniki po skreśleniu najgorszej rundy)

1. Kamil Raczkowski 490

2. Jakub Chmiel 451

3. Maciej Ostoja-Chyżyński 446

4. Michał Kijanka 404

5. Ola Furgał 356

6. Monika Luberadzka 292

7. Marcin Bartoszuk 276

8. Piotr Wójcik 272

9. Piotr Materzyński 254

10. Tomasz Senkowski 252

11. Damian Łata 218

12. Piotr Kempa 184

13. Michał Sułkiewicz 172

14. Mariusz Fronc 156

15. Krzysztof Steinhof 146

16. Marcel Kasprzak 78

17. Marcin Przybyszewski 72

18. Paweł Tarnawski 60