Nowy Fiat Doblo Cargo zdobył tytuł "International Van of the Year 2011", otrzymując 128 na 168 możliwych do zdobycia punktów - tak wysoką ocenę przyznało jury złożone z 24 dziennikarzy specjalizujących się w branży samochodów dostawczych. To wyróżnienie zostało oficjalnie przyznane podczas uroczystej gali z okazji 63. edycji międzynarodowego salonu w Hanowerze, najważniejszej europejskiej wystawy samochodów użytkowych.

"Projekt zwycięskiego samochodu przekonał nas pod wieloma względami, ale przede wszystkim zaproponowaną przez Fiata różnorodnością wariantów płyty podłogowej oraz nadwozia, znacznie bogatszą, niż jakikolwiek inny samochód w tej kategorii. W gamie Doblò znalazła się nie tylko wersja z długim rozstawem osi i podwyższonym dachem, ale także wersje kabina z platformą do zabudowy oraz kabina z fabryczną skrzynią ładunkową. Szczególne wrażenie na jurorach zrobił ogromny wybór jednostek napędowych, wśród których znalazł się także turbodoładowany silnik CNG oraz napęd elektryczny. Poza tym jury doceniło też parametry jazdy i wysoki komfort, jaki oferują rozmaite wersje Doblo Cargo." - powiedział Pieter Wieman, przewodniczący jury "International Van of the Year".

"Nowy Doblo to pojazd pomyślany jako innowacyjny już na samym początku prac projektowych. Doblò oferuje naszym Klientom największe możliwości wyboru, jednocześnie zapewniając niski poziom emisji spalin i najnowocześniejszą technologię w swojej kategorii. Otrzymana nagroda jest dowodem wysokiego poziomu innowacyjności naszych produktów. To zwycięstwo potwierdza naszą umiejętność reagowania na zmieniające się potrzeby kierowców" - skomentował zwycięstwo Lorenzo Sistino, dyrektor generalny Fiat Professional.

Przypominamy, że w Polsce Fiat Doblo został uznany za najlepszy Samochód Dostawczy Roku 2010.


Fiat Doblo Cargo to całkiem nowy projekt który oferuje 10 typów nadwozia (w sumie ponad 500 wersji). Możliwości? Wielkie! Długość przestrzeni ładunkowej nawet do 2,17 m, szerokość między nadkolami równa 1,23 m, pojemność do 4,6 m3 (po wprowadzeniu na rynek wersji Maxi z podwyższonym dachem wzrośnie do 5,4 m3), ładowność od 750 do 1000 kg, zużycie paliwa wg. normy NEDC na poziomie 4,8 l/100 km, zasięg 1250 km, a poziom emisji CO2 - 126 g/km przy silniku 1.3 Multijet II Euro 5/90 KM. 

W nowym Doblo Cargo dostępnych jest 5 jednostek napędowych: silnik benzynowy 1.4 o mocy 95 KM, silnik 1.4 turbo, zasilany gazem ziemnym i benzyną, o mocy 120 KM i trzy turbodiesle (1.3 Multijet o mocy 90 KM drugiej generacji, 1.6 Multijet o mocy 105 KM i 2.0 Multijet o mocy 135 KM). Wszystkie silniki spełniają normy emisji spalin Euro 5, z seryjnie montowanym systemem Start&Stop i filtrem cząstek stałych w wersjach wysokoprężnych. 

Ciekawostką jest nowy silnik 1.4 T-jet Natural Power o mocy 120 KM, jedyny w tym segmencie pojazd z zasilaniem benzyna/metan, który został wyposażony w turbodoładowanie. Zapewnia on zasięg do 750 km (do 450 km na paliwie gazowym i 300 km na benzynie), zużywając jedynie 4,9 kg gazu i 7,4 l benzyny na 100 km przy ładowności pojazdu do 980 kg.

Do końca 2010 roku do gamy dostępnych silników dołączy jeszcze jednostka 1.6 Multijet o mocy 90 KM, wyposażona w automatyczną skrzynię biegów. Taki fiat będzie ideałem dla… leniwych pracusiów :)