Inne

Peugeot EX1 to prototypowy roadster stworzony w oparciu o strukturę wzorowaną na kształcie kropli wody. Dlatego tylna część nadwozia wsparta jest na dwóch kołach osadzonych blisko siebie. Konstrukcja auta pozwoliła zmniejszyć rozmiar przedziału pasażerskiego, co umożliwiło optymalny rozkład masy i całkowite usunięcie dodatkowego obciążenia w obrębie zwisu przedniego i tylnego.

Reklama
Inne

W zawieszeniu zastosowano rozwiązania, które mają gwarantować bardzo dobrą przyczepność. Konstrukcja przedniego zawieszenia to dwa wahacze poprzeczne z łącznikami, zaś z tyłu pracuje pojedynczy wahacz poprzeczny z umieszczonym centralnie amortyzatorem.

Reklama

Samonośna jednobryłowa konstrukcja prototypu powstała z kompozytów węglowych o strukturze plastra miodu. W kompozytowym nadwoziu umieszczono punkty montażowe mechanicznych zespołów pojazdu. Wymiary EX1: 0,9 m wysokości i 1,77 m szerokości pozwalają obniżyć środek ciężkości i poprawiają właściwości aerodynamiczne pojazdu.

Inne

Peugeota przyszłości wyposażono w dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, dysponujące jednakową mocą maksymalną 125 kW (łącznie 250 kW / 340 KM) oraz stale dostępnym, niezmiennym, maksymalnym momentem obrotowym o wartości 240 Nm z przodu i z tyłu.

Przyspieszenie do 100 km/h - 3,58 s. Prędkość maksymalna - 260 km/h - o zera do tej właśnie prędkości EX1 pędzi w 6,6 sekundy!

Inne

Niska masa własna (750 kg), jej idealny rozkład oraz znakomite własności aerodynamiczne, wysoki moment obrotowy i moc z obu elektrycznych silników, a także wydajne akumulatory litowo-jonowe (o pojemności 30 kWh) to tylko niektóre składniki piorunującej mieszanki, dzięki której w EX1 podczas przyspieszenia na człowieka działa 1G siły grawitacyjnej. Jedno ładowanie wystarcza na 450 km szaleństwa…

Inne

Co ciekawe, EX1 już ustanowił międzynarodowe rekordy (zatwierdzone przez Międzynarodową Federację Samochodową FIA) dla lądowych pojazdów z napędem elektrycznym. Osiągnął je Nicolas Vanier, słynny francuski podróżnik i filmowiec (Ostatni Traper, Wilk), zasiadając za sterami koncepcyjnego EX1. Do końca roku Chiny, które są aktualnie największym rynkiem motoryzacyjnym świata, staną się areną, na której EX1 podejmie próby pobicia kolejnych rekordów.